رسانه: سوئد تحقیقات در مورد "نورد استریم" را متوقف خواهد کرد

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2024
اشتراک
روزنامه سوددویچه سایتونگ با استناد به منابع خود و نتایج تحقیقات مشترک با شرکت های تلویزیونی و رادیویی NDR، WDR و نشریه Zeit گزارش داد که دفتر دادستانی سوئد قصد دارد پایان تحقیقات در مورد انفجارهای نورد استریم را اعلام کند.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه می نویسد: "مقامات سوئدی ظاهرا نتوانسته اند مظنون خاصی را در کشور خود پیدا کنند."
به گفته خبرنگاران، دادستان متس لیونگ کویست به زودی تکمیل تحقیقات را اعلام خواهد کرد.
روزنامه اکسپرسن پیشتر گزارش داده بود که لیونگ کویست که در حال بررسی پرونده خرابکاری در خطوط لوله گاز روسیه در سوئد است، به زودی در مورد آن تصمیم خواهد گرفت. او در آوریل سال گذشته اظهار داشت که روشن نیست چه کسی در پشت این خرابکاری ها بوده است و یافتن مسئولین کار آسانی نخواهد بود.
انفجار در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - در 26 سپتامبر 2022 رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد احتمال خرابکاری هدفمند را رد نکرده اند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که خسارت وارده به خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین بازه زمانی تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در رابطه با اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد.
به گفته سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، مواد منفجره توسط غواصان نیروی دریایی آمریکا در مانور ناتو بالتپس 2022 در زیر خطوط لوله گاز کار گذاشته شد و نروژی‌ها سه ماه بعد آن‌ها را منفجر کردند. علاوه بر این، رئیس جمهور جو بایدن پس از بیش از نه ماه گفتگوی محرمانه با تیم امنیت ملی تصمیم به خرابکاری گرفت. او می ترسید که آلمان که گاز روسیه را از طریق نورد استریم دریافت می کند، تمایلی به مشارکت در کمک های نظامی به اوکراین نداشته باشد. واشنگتن این اتهامات را رد می کند.
علاوه بر این، رسانه های غربی نوشتند که اوکراین ممکن است پشت این حمله تروریستی باشد. بنا بر گزارش واشنگتن پست، این عملیات توسط سرهنگ نیروهای مسلح اوکراین رومن چروینسکی هماهنگ شده است. این افسر دستورات مقامات عالی رتبه کی یف را که به نوبه خود توسط فرمانده کل والری زالوژنی رهبری می شد، اطاعت می کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала