حوثی ها مدعی شدند که آمریکا و انگلیس حملات جدیدی را در یمن انجام دادند

© Sputnikعربستان به حوثی ها پیشنهاد کرد به ازای دریافت پول مبارزه خود را متوقف کنند
عربستان به حوثی ها پیشنهاد کرد به ازای دریافت پول مبارزه خود را متوقف کنند   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2024
اشتراک
شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد، جنبش انصارالله یمن مدعی است که نیروهای آمریکایی و انگلیسی حملات جدیدی را به خاک یمن انجام داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلام حوثی ها، نیروهای آمریکایی و انگلیسی منطقه الکاتب واقع در استان حدیده، نرسیده به شهر بندری به همین نام را هدف قرار دادند. اطلاعاتی در مورد تلفات و جراحات احتمالی ارائه نشده است.
در پی تشدید درگیری ها در نوار غزه، جنبش انصارالله اعلام کرد که حملاتی را به خاک اسرائیل انجام خواهد داد و اجازه عبور کشتی های مرتبط از آب های دریای سرخ و تنگه باب المندب را تا زمان عملیات محاصره فلسطین در غزه نخواهد داد. از اواسط نوامبر سال گذشته، حوثی ها به ده ها کشتی غیرنظامی در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده اند.
در شب 12 ژانویه، نیروهای آمریکایی و انگلیسی با استفاده از هواپیما، کشتی و زیردریایی حملاتی را علیه اهداف حوثی های یمنی در چندین شهر این کشور از جمله صنعا و حدیده آغاز کردند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که این حمله در پاسخ به "حملات بی سابقه حوثی ها" در دریای سرخ و صرفا دفاعی بوده است. اهداف، محل استقرار موشک ها، پهپادها و ایستگاه های راداری حوثی ها بود.
در 3 فوریه، نیروهای آمریکایی و بریتانیایی به 36 هدف مرتبط با حوثی ها حمله کردند. در 4 فوریه، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) از یک سری حملات دیگر به یمن خبر داد که پنج موشک کروز شورشیان را هدف قرار دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала