چگونه واشنگتن دست متحد اروپایی مهم خود را در پوست گردو گذاشت

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2024
اشتراک
اقتصاددان آمریکایی گفت که درگیری اوکراین برای ایالات متحده بسیار سودمند است، زیرا آلمان اکنون مجبور است منابع را با قیمت های بالا از آنها خریداری کند.
به گزارش اسپوتنیک، پروفسور ریچارد ولف در مصاحبه با کانال دیالوگ ورکز گفت: "ایالات متحده هرگز گاز و نفت روسیه را به مقدار قابل توجهی خریداری نکرده است. آنها به آن نیاز ندارند. تحلیل این طرح که ضربه سختی به اروپا می زند بسیار جالب است."
به گفته ولف، اکنون دو مرکز قدرت در جهان وجود دارد: بریکس و ایالات متحده آمریکا. اروپا که موتور اصلی آن آلمان بود که اقتصاد منطقه را تجسم می بخشد، دیگر نمی توان آن را یک قدرت در نظر گرفت. این دانشمند ادامه داد که کل موضوع این است که صنعت آلمان به منابع انرژی روسیه متکی است.
این پروفسور در پایان گفت، بنابراین، اروپا با یک سوال مهم روبرو است - چه نقشی در اقتصاد جدید جهانی به آن اختصاص خواهد یافت.
پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی فشارهای تحریمی بر مسکو را افزایش دادند. این امر منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شد. همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است، اما تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. با این وجود، روسیه با فشار تحریم ها مقابله می کند و در خود غرب بیش از یک بار نظراتی مبنی بر بی اثر بودن این محدودیت ها مطرح شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала