مانور مشترک آمریکا و ژاپن با محوریت چین به عنوان دشمن فرضی

© Sputnik / Sergey Stepanovآغاز مانور نظامی ناتو در لتونی
آغاز مانور نظامی ناتو در لتونی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2024
اشتراک
خبرگزاری کیودو به نقل از منابع آگاه گزارش می دهد که سناریوی تمرینات جاری نیروهای دفاع از خود ژاپن و نیروهای مسلح آمریکا "Keen Edge" برای اولین بار حاوی نام مستقیم چین به عنوان کشور دشمن فرضی است.
به گزارش اسپوتنیک، این تمرین که استرالیا را نیز برای اولین بار در سال جاری شامل می شود، از 1 تا 8 فوریه برگزار می شود. این رزمایش که شبیه سازی رایانه ای از وضعیت اضطراری در تایوان است، قابلیت همکاری بین کشورهای شرکت کننده را بهبود می بخشد، عملکرد عملی سیستم های فرماندهی و کنترل را در یک سناریوی پویا آزمایش می کند و عملکرد سیستم های ارتباطی را در مناطق مختلف جغرافیایی منطقه آزمایش می کند.
این خیرگزاری خاطرنشان می کند که پیش از این، ایالات متحده و ژاپن از اسامی مبهم و نقشه های جغرافیایی استفاده می کردند که تا حدودی با نقشه های واقعی متفاوت بود. با این حال، امسال چین به وضوح به عنوان کشور دشمن فرضی شناخته شد. از نقشه های واقعی نیز استفاده شد.
اوضاع حول تایوان پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده به این جزیره در اوایل آگوست 2022، به شدت متشنج شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک شکست خورده در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین به تایوان رفتند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیردولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала