حوثی ها: آمریکا و انگلیس یکشنبه شب 48 حمله به یمن انجام دادند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisخنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان
خنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2024
اشتراک
سخنگوی نظامی جنبش حوثی انصارالله اعلام کرد، شب گذشته هواپیماهای آمریکایی و انگلیسی حدود پنجاه حمله به شش استان یمن انجام دادند.
به گزارش اسپوتنیک، یحیی سریع در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: "متجاوزان آمریکا و انگلیس طی ساعات گذشته 48 حمله هوایی انجام دادند که 13 حمله در مرکز و استان صنعا، 11 حمله در استان تعز و 9 حمله در استان حدیده انجام شد.
سریع تاکید کرد که این حملات باعث کنار گذاشتن "موضع اخلاقی، مذهبی و انسانی در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه" نخواهد شد و بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.
در اواسط نوامبر، جنبش شبه‌نظامی شیعه انصارالله، که کنترل بسیاری از سواحل دریای سرخ یمن را در دست دارد، شروع به حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل کرد که باعث کاهش شدید ترافیک کشتی‌ها از طریق کانال سوئز شد.
حوثی‌ها گفتند که این اقدامات با هدف کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه انجام می‌شود و تاکید کردند که آنها در آزادی کشتیرانی در دریای سرخ دخالت نمی‌کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده نیز به نوبه خود از عملیات مشترک با ده کشور دیگر برای حفاظت از کشتیرانی خبر داد و از اواسط ژانویه به اهداف حوثی ها حمله کرده است. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی، تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала