https://spnfa.ir/20240204/ایران-سه-برابر-جهان-مصرف-بنزین-دارد-19581015.html
ایران سه برابر جهان مصرف بنزین دارد
ایران سه برابر جهان مصرف بنزین دارد
اسپوتنیک ایران
هماکنون ۳.۵ میلیون خودروی فرسوده در ایران وجود دارد. 04.02.2024, اسپوتنیک ایران
2024-02-04T14:47+0330
2024-02-04T14:47+0330
2024-02-04T14:47+0330
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/139/14/1391463_0:63:3419:1986_1920x0_80_0_0_0e811cd268c4b92f6533749e08e204d7.jpg
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت نفت ایران، جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تأکید کرد که اکنون در زمینه خاموشی مشعلها به جلوگیری کامل گازسوزی در مشعلها نزدیک شدهایم و تنها یک یا دو پالایشگاه باقیمانده است که در حال اجراست.سالاری تصریح کرد: "در زمینه تولید استاندارد ما بیش از استاندارد جهانی و حتی تا سه برابر است، نزدیک ۱۱۵ میلیون مترمکعب بنزین و ۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سیانجی) در کشور مصرف میشود که رقم بالایی به نظر میآید و نیازمند بهینهسازی است.لازم است در حوزه کیفیسازی خودروها و خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام جدی شود، هماکنون ۳.۵ میلیون خودروی فرسوده در کشور وجود دارد که با خروج آنها از چرخه در عمل روزانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر بنزین مازاد خواهیم داشت که میتوان این مقدار را در سبد صادراتی قرار داد.به موازات تولید بنزین، احداث پالایشگاههای نو و کیفیسازی باید در دستور کار قرار گیرد و در عین حال در زمینه بهینهسازی مصرف انرژی گامهای جدی برداریم، از این رو همسو با این هدف طرحهایی در زمینه کیفیسازی و تولید و استفاده از خودروهای هیبریدی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، اجرای طرحهای توسعهای در شرکتهای پالایشی برای تثبیت ظرفیت تولید بنزین و رسیدن به رقم ۱۳۰ میلیون لیتر در روز در نظر گرفته شده است.در عمده کلانشهرها بر اساس تکالیفی که داریم بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو توزیع میشود، در زمینه دیگر فرآوردههای نفتی هم تا سال ۱۴۰۴ به استاندارد یورو میرسیم.در حوزه نفتکوره طرحهای جامعی در همه شرکتهای پالایشی طراحی شده است که بهتدریج اجرایی میشوند، در این زمینه به همکاری میاندستگاهی نیاز داریم زیرا طرحهای ما بیشتر محیط زیستی هستند، از این رو تسریع در صدور مجوزها الزامی است.درباره نرخ سوم بنزین، مصوبه و ابلاغیهای نداشتهایم. واردات بنزین هم تنها در شرایطی که پالایشگاهها تعمیرات اساسی دارند، انجام میشود.
https://spnfa.ir/20231025/ایران-برای-قرقیزستان-پالایشگاه-و-نیروگاه-برق-میسازد-18335113.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/139/14/1391463_344:0:3075:2048_1920x0_80_0_0_7f806aa27b873b6a2e720a547a2fb46f.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ایران
ایران سه برابر جهان مصرف بنزین دارد
هماکنون ۳.۵ میلیون خودروی فرسوده در ایران وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت نفت ایران، جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تأکید کرد که اکنون در زمینه خاموشی مشعلها به جلوگیری کامل گازسوزی در مشعلها نزدیک شدهایم و تنها یک یا دو پالایشگاه باقیمانده است که در حال اجراست.
سالاری تصریح کرد: "در زمینه تولید استاندارد ما بیش از استاندارد جهانی و حتی تا سه برابر است، نزدیک ۱۱۵ میلیون مترمکعب بنزین و ۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سیانجی) در کشور مصرف میشود که رقم بالایی به نظر میآید و نیازمند بهینهسازی است.
لازم است در حوزه کیفیسازی خودروها و خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام جدی شود، هماکنون ۳.۵ میلیون خودروی فرسوده در کشور وجود دارد که با خروج آنها از چرخه در عمل روزانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر بنزین مازاد خواهیم داشت که میتوان این مقدار را در سبد صادراتی قرار داد.
به موازات تولید بنزین، احداث پالایشگاههای نو و کیفیسازی باید در دستور کار قرار گیرد و در عین حال در زمینه بهینهسازی مصرف انرژی گامهای جدی برداریم، از این رو همسو با این هدف طرحهایی در زمینه کیفیسازی و تولید و استفاده از خودروهای هیبریدی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، اجرای طرحهای توسعهای در شرکتهای پالایشی برای تثبیت ظرفیت تولید بنزین و رسیدن به رقم ۱۳۰ میلیون لیتر در روز در نظر گرفته شده است.
در عمده کلانشهرها بر اساس تکالیفی که داریم بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو توزیع میشود، در زمینه دیگر فرآوردههای نفتی هم تا سال ۱۴۰۴ به استاندارد یورو میرسیم.
در حوزه نفتکوره طرحهای جامعی در همه شرکتهای پالایشی طراحی شده است که بهتدریج اجرایی میشوند، در این زمینه به همکاری میاندستگاهی نیاز داریم زیرا طرحهای ما بیشتر محیط زیستی هستند، از این رو تسریع در صدور مجوزها الزامی است.
درباره نرخ سوم بنزین، مصوبه و ابلاغیهای نداشتهایم. واردات بنزین هم تنها در شرایطی که پالایشگاهها تعمیرات اساسی دارند، انجام میشود.