افزایش حضور آمریکا در شبه جزیره کره خطرناک است

© AP Photo / U.S. Navy/Petty Officer 2nd Class Will Gaskillحضور آمریکا در شبه جزیره کره
حضور آمریکا در شبه جزیره کره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2024
اشتراک
وزارت امور خارجه وسیه: ایالات متحده از وضعیت شبه جزیره کره برای اهداف خود استفاده می کند.
به گزارش اسپوتنیک، آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه معتقد است که ایالات متحده از شرایط کنونی در شبه جزیره کره به نفع خود استفاده می کند و اغلب به عمد باعث افزایش تنش می شود تا در چارچوب سیاست مهار دوگانه روسیه و چین، حضور نظامی خود را در منطقه تقویت بخشد که این امر می‌تواند منجر به عواقب جبران ناپذیر شود.
رودنکو در جریان سفر خود به سئول در تاریخ 4-1 فوریه به رسانه های روسی گفت: "تا حدودی، آمریکایی ها از وضعیت کنونی شبه جزیره کره به عنوان دستاویزی برای دستیابی بیشتر به آن منطقه در چارچوب سیاست مهار دوگانه روسیه و چین استفاده می کنند. هر چه تنش که خود آنها عمدتاً با اقدامات خود برمی انگیزند بیشتر شود، نیاز کشورهای متحد آنها به حضور نیروهای مسلح آمریکا و وجود تضمین های نظامی بیشتر خواهد شد".
وی توضیح داد که تشدید شدید اوضاع در شبه جزیره در درجه اول ناشی از افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه، تشدید مانورهای نظامی از جمله با مشارکت متحدان نظامی آمریکا است.
کره شمالی کلاهک موشک کروز و موشک جدید ضد هوایی آزمایش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024
کره شمالی کلاهک موشک کروز و موشک جدید ضد هوایی آزمایش کرد
رودنکو در پایان گفت: "این اقدامات بسیار خطرناک هستند، زیرا خطر اقدامات غیر عمد و خطای انسانی افزایش می یابد. متأسفانه، این می تواند منجر به عواقب جبران ناپذیری شود."
رهبر کره شمالی در ماه دسامبر گفت که وضعیت بحرانی "غیرقابل کنترل" در شبه جزیره کره به دلیل اقدامات "بی پروا" و تحریکات نظامی ایالات متحده و کره جنوبی ادامه دارد. وی تاکید کرد" امسال تعداد رزمایش‌های نظامی بین آمریکا و کره جنوبی به شدت افزایش یافته است و دارایی های هسته‌ای استراتژیک آمریکا به طور مداوم در منطقه شبه جزیره کره ظاهر می‌شوند".
کره جنوبی نیز به نوبه خود تشدید تمرینات و ظهور "معمول" دارایی های استراتژیک آمریکا در شبه جزیره را با افزایش تهدید از سوی کره شمالی توضیح می دهد.
در بیانیه واشنگتن، که پس از نشست سران ایالات متحده و کره جنوبی در آوریل سال گذشته منعقد شد، ایالات متحده متعهد شد که "نظارت منظم" دارایی های استراتژیک خود در شبه جزیره کره را افزایش دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала