وزارت خارجه عراق کاردار آمریکا را احضار می کند

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر بغداد
بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024
اشتراک
وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد کاردار آمریکا در بغداد را احضار می کند تا یادداشت اعتراضی در رابطه با حملات آمریکا به خاک عراق را به وی تقدیم کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر دولت عراق اعلام کرده بود که در حملات آمریکا به خاک این کشور 16 نفر کشته و 25 نفر زخمی شده اند. همچنین تاکید کرد که بیانیه آمریکا در مورد هماهنگی این حملات با عراق دروغ است و حملات هوایی آمریکا تجاوز آشکار است.
در اطلاعیه منتشره از سوی وزارت خارجه عراق آمده است:" وزارت امور خارجه به نشانه اعتراض به تجاوزات آمریکا به اهداف غیرنظامی و نظامی عراق، کاردار سفارت آمریکا در بغداد را احضار می کند تا یادداشت اعتراضی رسمی در رابطه با حمله آمریکایی ها به اهداف غیرنظامی و نظامی را به وی تقدیم کند. گفت.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از 85 هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد و در این حملات هوایی شامل بیش از 125 مهمات هدایت شونده دقیق استفاده شد.
Бойцы спецназа американских ВМС в Ираке. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024
پارلمان عراق خواستار خروج سریع نیروهای خارجی از این کشور شد
اهداف آمریکا تاسیسات متعلق به سپاه و گروه های وابسته بود. سنتکام اعلام کرد که این حملات حدود ساعت 16:00 جمعه به وقت ساحل شرقی ایالات متحده (ساعت 00:30 به وقت تهران شنبه) انجام شد.
به گفته ارتش آمریکا، از جمله اهداف مورد اصابت هواپیماهای آمریکایی، پست‌های فرماندهی، مراکز اطلاعاتی، تأسیسات ذخیره موشک و پهپاد و همچنین سایر تأسیسات مرتبط با تضمین عملیات زنجیره تأمین مهمات برای سپاه و نیروهای متحد در عراق و سوریه بود.
شبکه تلویزیونی دولتی سوریه الاخبار گزارش داد که در نتیجه حملات آمریکا به مواضعی در صحرای سوریه و در مرز سوریه و عراق چندین نفر کشته شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала