مسکو حملات آمریکا به سوریه و عراق را محکوم کرد

© Sputnik / Alexey Maishevکرملین مسکو و موزه دولتی تاریخ روسیه
کرملین مسکو و موزه دولتی تاریخ روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو حملات آمریکا به سوریه و عراق را محکوم می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو به شدت حملات آمریکا به سوریه و عراق را محکوم می کند و به دنبال بررسی فوری این وضعیت توسط شورای امنیت سازمان ملل است.
به گفته وی، حملات هوایی آمریکا با استفاده از بمب افکن های استراتژیک در خاک عراق و سوریه "بی اعتنایی کامل واشنگتن به قوانین بین المللی است."
وی افزود که مشارکت نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در حملات ایالات متحده نباید توهم نوعی "ائتلاف بین المللی" را ایجاد کند و لندن باید پاسخگوی حمایت از اقدامات ایالات متحده باشد.
دمشق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024
وزارت خارجه سوریه حملات آمریکا را نقض حاکمیت این کشور خواند
زاخارووا در بیانیه ای گفت: ما این اقدام وقیحانه جدید آمریکا و انگلیس به کشورهای مستقل را به شدت محکوم می کنیم. ما به دنبال بررسی فوری وضعیت فعلی از طریق شورای امنیت سازمان ملل هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که حملات هوایی به طور خاص برای گسترده تر کردن بیشتر درگیری طراحی شده‌اند، ایالات متحده با حملات بدون وقفه به مواضع گروه‌های طرفدار ایران در عراق و سوریه عمداً در تلاش است تا بزرگترین کشورهای منطقه را وارد درگیری کند.
وی افزود: ایالات متحده هرگز به دنبال راه حلی برای مشکلات منطقه نبوده است و زمانی که درگیری های مزمن در خاورمیانه وخیم تر می شود، موجب خشنودی واشنگتن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала