رسانه: غرب قصد دارد پیش از مصادره دارایی های روسیه شرطی را بر روسیه تحمیل کند

© NATO ناتو و اوکراین
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024
اشتراک
رسانه: غرب قصد دارد از دارایی های روسیه برای صدور تعهدات بدهی اوکراین استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه می نویسد که کشورهای غربی در حال برنامه ریزی برای صدور بدهی برای تامین مالی اوکراین با استفاده از دارایی های روسیه به عنوان وثیقه هستند.
در این نشریه آمده است: دولت‌های غربی در حال توسعه طرح‌هایی برای صدور بدهی برای کمک به تامین مالی اوکراین هستند و از دارایی‌های روسیه به عنوان پشتیبانی برای بازپرداخت بدهی‌ها استفاده می‌کنند.
به گفته این نشریه، ائتلاف حامی رژیم کی یف از مسکو می خواهد این بدهی را بازپرداخت کند و در صورت امتناع، دارایی های بلوکه شده روسیه را مصادره خواهد کرد.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024
انتقال درآمد از دارایی های روسیه به اوکراین سرقت است
مشخص شده است که بلژیک چنین طرحی را در میان اعضای G7 منتشر کرده است. در همان زمان، مقامات دو کشور G7 به رسانه ها گفتند که اکنون این گزینه اصلی برای رفع انجماد وجوه متعلق به روسیه برای کمک به اوکراین است.
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای G7 تقریباً نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان تقریباً 300 میلیارد یورو مسدود کردند. حدود 200 میلیارد در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب های Euroclear بلژیکی است. در اکتبر 2023، این شرکت گزارش داد که در 9 ماه حدود سه میلیارد یورو سود از سرمایه گذاری در دارایی های تحریم شده روسیه به دست آورده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала