رئیسی: پرتاب موفق ماهواره‌ها، تحریم و طرح انزوای جمهوری اسلامی را شکست داد

© President.irرئیسی
رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024
اشتراک
رئیس‌جمهور ایران گفت: انجام ١١ پرتاب ماهواره‌ای هم تحریم‌ها را شکست و هم طرح انزوای جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سید ابراهیم رئیسی امروز شنبه در مراسم "روز ملی فناوری فضایی" که در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، تصریح کرد: حضور در فضا و فناوری فضایی یک حرکت پیشران برای حوزه‌های مختلف است و در افزایش قدرت کشور بسیار موثر محسوب می‌شود.
به گفته خبرگزاری تسنیم، وی حضور در فضا را برای کشور قدرت‌آفرین، امیدآفرین و ثروت‌آفرین دانست و افزود: اعتلای هرچه بیشتر این صنعت حتماً برای مردم امید ایجاد می‌کند. دشمنان تلاش کردند با تحریم ملت ایران را متوقف کنند و در انزوا قرار دهند، اما انجام 11 پرتاب در دو سال و نیم گذشته نشان داد که جمهوری اسلامی ایران توانسته است تحریم‌ها و طرح انزوای خود را به شکست بکشاند.
پرتاب موشک حامل سیمرغ با سه ماهواره ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2024
ایران سه ماهواره را به طور همزمان به مدار فرستاد
رئیسی افزود: امروز به‌مدد این تلاش‌ها جایگاه کشور در عرصه فضایی از رتبه 45 به میان 10 کشور برتر رسیده و در حال تک‌رقمی شدن است.
وی با تأکید بر اهمیت شتاب‌دادن به پرتاب ماهواره‌ها و نیز اهمیت بحث افزایش ارتفاع پرتاب‌ها، ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور را باید دنبال کرد، چرا که حضور در این عرصه علاوه بر بهر‌ه‌وری در حوزه‌های صنعت و کشاورزی که من بسیار بر آن تأکید دارم در توسعه حضور ما در فضا نیز نقش اساسی دارد.
رئیس‌جمهور ایران با تأکید مجدد بر ضرورت تجاری‌سازی خدمات کنونی فناوری فضایی کشور با هدف تبدیل دانش به ثروت، ابراز امیدواری کرد: آزمایشگاه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه باید با سرعت و دقت بیشتری به کار خود ادامه دهند و البته این نکته نیز مدنظر قرار گیرد که به هیچ وجه دقت فدای سرعت نشود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала