رسانه: رهبر ایران دستور داده از درگیری مستقیم با آمریکا اجتناب شود

© Fotolia / Curioso Photography رسانه: رهبر ایران دستور داده از درگیری مستقیم با آمریکا اجتناب شود
 رسانه: رهبر ایران دستور داده از درگیری مستقیم با آمریکا اجتناب شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2024
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، گویا در بحبوحه بدتر شدن روابط کشورش با آمریکا پس از حمله به یک پایگاه آمریکایی، دستور داده است از درگیری مستقیم نظامی با ایالات متحده اجتناب شود.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از منابع ایرانی خود منتشر کرده اما مقامات ایران هنوز این خبر را مورد تأئید قرار نداده اند.
روز یکشنبه یک پهپاد به یک پایگاه آمریکایی در شمال شرق اردن حمله کرد. به طور رسمی اعلام شد سه پرسنل ارتش آمریکا کشته و بیش از 40 سرباز زخمی شدند. آمریکایی ها گروه های مرتبط با ایران در منطقه را مسئول حمله به یاین تاسیسات نظامی دانستند. کاخ سفید قول داد به حمله علیه ارتش خود در خاورمیانه پاسخ دهد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، به نوبه خود خاطرنشان کرد که پاسخ می تواند "چند سطحی باشد، در چند مرحله انجام شود و ادامه دار باشد."
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024
آمریکا در حال تدارک حمله به مواضع ایران در عراق و سوریه است
به نوشته این نشریه آمریکایی ، شورای عالی امنیت ملی ایران در هفته جاری برای بررسی این وضعیت جلسه اضطراری تشکیل داد. به گفته منابع، پس از اینکه شرکت کنندگان در جلسه برنامه های خود را به اطلاع آیت الله خامنه ای رساندند، وی با دستورات صریح پاسخ داد: از جنگ مستقیم با آمریکا پرهیز کنید و ایران از اقدامات گروه هایی که آمریکایی ها را کشتند، فاصله بگیرد .
در عین حال، ایران در حال آماده شدن برای تلافی در صورت حمله تلافی جویانه آمریکاست. به گفته منابع، فرماندهی ایران تمامی نیروهای مسلح خود را در حالت آماده باش قرار داده، سامانه‌های پدافند موشکی ضدهوایی را فعال کرده و موشک‌های بالستیک را در امتداد مرز با عراق مستقر کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала