عربستان سعودی همچنان در حال بررسی عضویت در بریکس است

© Photo / New Murabba Development CompanyПроект "Новая Мурабба" - крупнейший в мире комплекс в центре Эр-Рияда, Саудовская Аравия
Проект Новая Мурабба - крупнейший в мире комплекс в центре Эр-Рияда, Саудовская Аравия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024
اشتراک
رسانه: عربستان سعودی همچنان در حال بررسی عضویت در بریکس است.
به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که عربستان سعودی همچنان در حال بررسی عضویت در بریکس است.
این خبرگزاری سخنان یکی از مقامات عربستان سعودی را نقل می کند: عربستان سعودی هنوز به دعوت برای عضویت در بریکس پاسخ نداده است. این موضوع همچنان در دست بررسی است.
بریکس یک سازمان بین المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن 2006 در چارچوب مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست.
لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2024
اظهارات وزیر خارجه روسیه در خصوص گسترش بریکس

اساساً روابط دوجانبه بین کشورهای بریکس بر مبنای عدم مداخله، برابری و سود متقابل بنا شده است. علاوه بر اجلاس سران این کشورها ، جلساتی در سطح وزیران خارجه، وزیران دارایی و غیره برگزار می شود. از سال 2009، کشورهای بریکس هر سال اجلاس های سران خود را برگزار می کنند.
از اول ژانویه، روسیه رئیس بریکس برای سال آینده شد. پس از اجلاس سران این سازمان که در آگوست 2023 در ژوهانسبورگ برگزار شد، امارات، عربستان سعودی، ایران، آرژانتین، مصر و اتیوپی رسماً برای عضویت در بریکس در 1 ژانویه 2024 دعوت شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала