ساخت نیروگاه‌های اتمی؛ "ابر پروژه" دولت در سواحل هرمزگان

CC BY 4.0 / IRNA / محمد اسلامی
محمد اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه‌های اتمی "ایران هرمز" تاکید کرد: امیدواریم ساخت نیروگاه‌های اتمی در سواحل مکران را که جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌ منظور توسعه این منطقه است، عملیاتی کنیم.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، همزمان با نخستین روز از دهه فجر ۱۴۰۲ و در جریان سفر رئیس‌جمهور ایران و اعضای هیات دولت به استان هرمزگان، آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه‌های اتمی "ایران هرمز" با حضور محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در شهرستان سیریک برگزار شد.
وی گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه‌های اتمی "ایران هرمز" با ظرفیت ۵ هزار مگاوات (۴ نیروگاه ۱۲۵۰ مگاواتی) در شهرستان سیریک و در راستای اجرای طرح توسعه سواحل مکران بودیم.
اسلامی خاطرنشان کرد: این "ابر پروژه" با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلار اجرایی خواهد شد؛ بنابراین ایجاد زیرساخت‌ها، امکانات و درنظرگرفتن ظرفیت‌های آموزشی تخصصی برای نیروی انسانی در دوره احداث و نیز دوره بهره‌برداری جزو موارد مهمی است که باید به آن توجه جدی شود.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به اینکه هرمزگان یکی از استان‌های مهم و دارای ظرفیت‌ و پتانسیل فراوان از نظر صنعتی، کشاورزی و اقتصادی بوده و در سال‌های اخیر به سمت صنعتی شدن نیز پیش رفته است و هم اکنون صنایع بزرگ از جمله فولاد هرمزگان، کشتی‌سازی، پالایشگاه و نیز سایر مراکز مهم صنعتی در این منطقه فعال هستند، مقرر شد تا در سواحل سیریک مجتمع نیروگاه‌های اتمی احداث شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала