اسرائیل 114 زندانی فلسطینی را آزاد کرد

© AP Photo / Ohad Zwigenbergاسرائیل 114 اسیر فلسطینی را آزاد کرد
اسرائیل 114 اسیر فلسطینی را آزاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024
اشتراک
مرکز اطلاع رسانی فلسطین در شبکه اجتماعی ایکس اطلاع داد که مقامات اسرائیل بیش از صد زندانی فلسطینی را آزاد کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، در پست منتشره آمده است: "114 زندانی از جمله چهار زن از طریق مرکز ایست بازرسی کرم شالوم آزاد شدند".
این زندانیان در حالی آزاد شدند که رسانه‌ها درباره توافق احتمالی اسرائیل و حماس بر سر آتش‌بس در نوار غزه و آزادی گروگان‌ها و اسرا از هر دو طرف مطلبی منتشر کرده بودند.
اصول این توافق در پایان ژانویه در پاریس توسط نمایندگان اسرائیل، ایالات متحده، مصر و قطر هماهنگ شده بود. جنبش حاکم حماس در نوار غزه اعلام کرد که این پیشنهاد را دریافت کرده و در حال بررسی آن است.
هشدار حمله هوایی در شمال اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2024
رسانه: آمریکا بخاطر ترس از تشدید درگیری به دنبال آتش بس میان اسرائیل و حماس است
به گزارش شبکه 12 تلویزیون اسرائیل ، در مرحله اول توافقنامه آزادی 35 زن، بیمار، مجروح و افراد سالخورده گروگان در ازای آتش بس 35 روزه در نوار غزه را در نظر می گیرد. پس از آن این توافق می تواند برای یک هفته دیگر تمدید شود تا امکان مذاکره در مورد مرحله دوم آزادی گروگان ها فراهم شود که شامل اعضای سرویس دفاع غیر نظامی ، مردان جوان و همه کسانی است که حماس آنها را به عنوان سربازان اسرائیلی تعریف می کند. تعداد اسرای فلسطینی که اسرائیل باید در ازای گروگان ها از زندان آزاد کند هنوز مشخص نشده است.
در روز حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر، جنگجویان فلسطینی بیش از 240 نفر را از شهرک های جنوبی اسرائیل ربودند . در چارچوب توافقات بشردوستانه، 110 گروگان آزاد شدند. به گفته مقامات اسرائیلی، 136 اسرائیلی ربوده شده همچنان در این منطقه نگهداری می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала