مسکو تصرف دارایی های روسیه توسط اتحادیه اروپا را "جنگ تجاری" خواند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2024
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو خروج احتمالی دارایی های خود توسط اتحادیه اروپا را یک جنگ تجاری می داند و پاسخ به آن بسیار سخت خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: "موضع ما در مورد توقیف احتمالی دارایی های روسیه که به طور غیرقانونی مسدود شده و به معنای واقعی کلمه در تعدادی از حوزه های قضایی غربی به سرقت رفته است، بدون تغییر باقی می ماند. ما چنین اقداماتی را نه تنها به عنوان "دله دزدی"، بلکه به عنوان یک جنگ تجاری واقعی، به عنوان تشدید تهاجم اقتصادی غرب علیه کشورمان می دانیم."
وی ادامه داد: "هرگونه تلاش برای مصادره وجوه متعلق به کشورمان که قانونی بودن آن را کسی زیر سوال نمی برد و نمی تواند زیر سوال ببرد، نقض فاحش حقوق بین الملل وحتی قوانین داخلی این کشورها، کل اسناد و تعهدات دوجانبه و غیره می باشد".
به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، "پر کردن چاله ها" در بودجه با استفاده از دارایی های روسیه یک ایده بسیار وسوسه انگیز، اگر نگوییم وسواسی، برای اتحادیه اروپا است.
زاخارووا کفت: "تنها چیزی که آنها را از برداشتن گام نهایی باز می دارد، عواقب آن است. آنها می بینند که ما پاسخ می دهیم، این موضوع آنها را به تعبیر ملایم افسرده می کند و می فهمند که پاسخ فوق العاده سخت خواهد بود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала