حوثی ها مدعی حملات موشکی به ناو جنگی آمریکایی شدند

© AFP 2023 / Felix Garza آغاز رزمایش کشورهای عربی و آمریکا در خلیج فارس
 آغاز رزمایش کشورهای عربی و آمریکا در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2024
اشتراک
سخنگوی ارتش حوثی ها از حملات جدید نیروهای این جنبش به ناو جنگی آمریکایی در دریای سرخ در روز چهارشنبه خبر داد. هدف این حمله ناوشکن یو اس اس گراویلی بود.
گفت: جنبش شیعی انصارالله (حوثی‌ها) که تحت حمایت ایران در شمال یمن حاکم است، روز چهارشنبه اعلام کرد که حمله جدید به یک کشتی جنگی آمریکایی در دریای سرخ ناوشکن یو‌اس‌اس گراویلی را هدف قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی‌ها در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المسیره تحت کنترل انصارالله گفت: "نیروهای دریایی ما موشک هایی را به سمت ناوشکن آمریکایی یو اس اس گریولی در دریای سرخ شلیک کردند."
سخنگوی ارتش حوثی خاطرنشان کرد: "تمامی کشتی‌های جنگی آمریکا و انگلیس که در تجاوز به کشور ما شرکت کردند، توسط نیروهای مسلح ما شناسایی شده‌اند".
وی بار دیگر تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن به مسدود کردن عبور کشتی‌ها یا کشتی‌های مرتبط با اسرائیل که عازم بنادر این کشور از طریق دریای سرخ و عرب هستند تا زمان توقف درگیری‌ها در نوار غزه ادامه خواهند داد.
از 12 ژانویه، آمریکا و بریتانیا مواضع حوثی‌ها را در مناطق مختلف یمن هدف قرار داده‌اند تا حملات آنها به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ و تنگه باب المندب را متوقف کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала