ترامپ: بایدن آمریکا را به سوی "حمام خون" هدایت می کند

© AP Photo / Andrew Harnikدونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2024
اشتراک
رهبر سابق ایالات متحده می گوید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قادر به فرماندهی عالی ایالات متحده نیست و در حال ایجاد "حمام خون" است که اوضاع را بدتر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت: "جو بایدن کشور ما را مستقیماً به سمت جنگ جهانی سوم هدایت می کند، و کشتاری که او ایجاد می کند بدتر خواهد شد. هرگز انقدر واضح نبوده است که جو بایدن نمی تواند فرمانده کل قوا باشد."
به گفته رئیس جمهور سابق، بایدن "ضعیف، بی کفایت و فاسد" است و با اقدامات خود، از جمله تصمیم برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در سال 2021، "به دشمنان واشنگتن امکان داد تا هرج و مرج و ترور ایجاد کنند." اقداماتی که به گفته ترامپ منجر به حمله اخیر به پایگاه آمریکایی در اردن در مرز با سوریه شد.
ترامپ افزود: "برای امنیت و بقای ما، مردم آمریکا باید جو بایدن متقلب و کل دولت شکست خورده‌اش را اخراج کنند."
به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا، روز یکشنبه یک حمله به یک پایگاه آمریکایی در شمال شرق اردن صورت گرفت. این فرماندهی از کشته شدن سه نظامی آمریکا خبر داد و پنتاگون اشاره کرد که بیش از 40 نفر زخمی شدند. آمریکایی ها گروه های مرتبط با ایران در منطقه را مسئول حمله به تاسیسات نظامی در مرز اردن با سوریه می دانند. کاخ سفید قول داد به حمله علیه نیروهای خود در خاورمیانه پاسخ دهد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، به نوبه خود خاطرنشان کرد که پاسخ می تواند "مختلف و در زمان و مکان متفاوتی باشد."
روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از منابع گزارش داد، بایدن دستور داده است تا به حمله گروه‌های طرفدار ایران به پایگاه نظامی آمریکا در اردن پاسخی داده شود. این نشریه به نقل از مقامات ناشناس خاطرنشان کرد که پنتاگون در حال بررسی چند گزینه است: حمله به نیروهای دریایی ایران در خلیج فارس یا نیروهای ایران در عراق یا سوریه. منابع روزنامه پیشنهاد کردند که اگر بایدن تصمیم مربوطه را تأیید کند، به احتمال زیاد در "دو روز آینده" "اقدامات واکنشی" انتظار می‌رود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала