گزارش و تحلیل

کارشناس: ال ان جی طنابی است که آمریکا به گردن اتحادیه اروپا انداخته است

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر گاز اروپا
گاز اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2024
اشتراک
نشریه ترک در مطلبی نوشت، ایالات متحده با استفاده از ال ان جی، اولویت های خود را به اتحادیه اروپا تحمیل می کند. و برای ترکیه، تغییرات در زنجیره های تامین بین الملل فرصت هایی را ارائه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه آیدین لیک ترکیه، در زمینه درگیری روسیه و اوکراین به دلیل تحریم ها زنجیره های تامین انرژی جدید ظاهر می شود. استاد دانشگاه صباح الدین زعیم استانبول دکتر توگچنور اکینجی فورتانا (TuğçenurEkinciFurtana) برای AydınlıkAvrupa راجع به ظهور زنجیره های تامین بین الملل جدید در رابطه با تحریم ها در زمینه درگیری روسیه و اوکراین گفت که ایالات متحده از LNG به عنوان ابزار فشار استفاده خواهد کرد. وضعیت کنونی در تجارت LNG شبیه "طنابی است که ایالات متحده به گردن اتحادیه اروپا انداخته است". اتحادیه اروپا اکنون بزرگترین واردکننده LNG در جهان و بزرگترین خریدار آن از ایالات متحده است. و در اینجا ما در مورد روابط برابر صحبت نمی کنیم. ایالات متحده از صادرات LNG به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می کند و زیرساخت هایی را برای استفاده از آن به عنوان یک تهدید ایجاد می کند. از آنجایی که اتحادیه اروپا نمی تواند به طور کامل موضع مورد نظر ایالات متحده را در مورد مسائلی مانند اسرائیل نشان دهد، ایالات متحده از مضمون "محیط زیست گرایی" استفاده می کند. ایالات متحده با صحبت از کاهش صادرات LNG به دلایل زیست محیطی، اساسا اتحادیه اروپا را با شلاق تهدید می کند و با این تهدید سعی می کند این اطمینان حاصل کند که اتحادیه اروپا تحت کنترل سیاسی آن باقی می ماند.
اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا، تنها گزینه نیست
با تغییر زنجیره های تامین بین الملل، فرصت هایی برای ترکیه باز می شود. فورتانا انتظار دارد که درگیری روسیه و اوکراین در سال جاری به پایان برسد و پس از برقراری صلح یا عادی سازی اوضاع، نقش ترکیه به عنوان یک مسیر ترانزیت انرژی بیش از پیش برجسته شود. ترکیه همچنان یک نقطه ترانزیت مهم در تمام زنجیره های تامین بین آسیا و اروپا است. این استاد همچنین خاطرنشان کرد که ترکیه به اتحادیه گمرکی با اتحادیه اروپا نیاز ندارد: "اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا، تنها گزینه پیش روی ما نیست. همانطور که ترکیه شروع به جستجوی تسلیحات در کشورهایدیگر کرده است، ممکن است توافقنامه های تجاری و گمرکی دیگری را در مناطق دیگر نیز منعقد کند که مطابق با منافع این کشور باشد".
"یک کمربند، یک جاده" جهان ترک را به هم نزدیکتر می کند
این استاد دانشگاه صباح الدین زعیم خاطرنشان کرد که خطرات امنیتی منجر به افزایش حمل و نقل جاده ای و ریلی به عنوان جایگزینی برای تجارت دریایی می شود. این امر نقش ترکیه در ابتکار "یک کمربند و یک جاده" و همچنین عملکرد آن به عنوان یک قطب انرژی را مهم تر می کند. فورتانا وضعیت فعلی با طرح "یک کمربند و یک جاده" را اینگونه ارزیابی کرد: "ابتکار "یک کمربند و یک جاده"، پروژه تجارت بین‌المللی چین است. در عین حال، سرمایه‌گذاری ‌هایی که در چارچوب آن طرح انجام می‌ شود به تمام دنیا خدمت می‌کند. ترکیه پتانسیل بسیار جدی برای حضور در جهان ترک دارد".
آخرین وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی در دریای سرخ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
گزارش و تحلیل
تهدید امنیت انرژی اروپا با دخالت نظامی آمریکا در دریای سرخ
منطقه‌گرایی در تجارت در حال افزایش است
فورتانا خاطرنشان کرد که اختلال در زنجیره تامین و خطرات ژئوپلیتیکی، حرکت به سمت منطقه‌گرایی را تسریع کرده است: " در سال‌های اخیر چین، منطقه‌گرایی را به ‌طور چشمگیری پیش برده است. به همین دلیل، صادرات چین به جنوب آسیا به طور قابل توجهی افزایش یافت و از صادرات به ایالات متحده پیشی گرفت. این واقعیت که آسیا به بازار بزرگتری برای چین نسبت به ایالات متحده تبدیل شده است، ایالات متحده را نگران می‌ کند زیرا منجر به عدم تعادل بین آنها می‌ شود".
این کارشناس ادامه داد: "با توجه به ناامن شدن مسیرهای دریایی، تمایل به انجام فعالیت های تجاری از طریق جاده و ریلی در حال افزایش است. و این تمایل به تجارت در فواصل نزدیک را افزایش می دهد. در این روند در کنار ثبات داخلی ترکیه، حفظ ثبات منطقه ای نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. توسعه روابط با ایران نیز در اینجا از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. اخیراً قراردادهای تجاری جدید زیادی با ایران امضا شده است. ترکیه باید قوی بماند و به طور پیوسته اهمیت رو به رشد خود را حفظ کند. برای کسانی که به دنبال جایگزینی در تجارت بین المللی هستند، ترکیه مسیر جذابی است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала