بایدن: آمریکا به دنبال درگیری گسترده در خاورمیانه نیست

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2024
اشتراک
رئیس‌جمهور ایلات متحده گفت که واشنگتن نمی‌خواهد درگیری در خاورمیانه گسترش یابد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: "فکر نمی‌کنم ما به یک جنگ گسترده در خاورمیانه نیاز داشته باشیم، این چیزی نیست که من به دنبال آن هستم."
به گزارش فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، روز یکشنبه یک حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در شمال شرق اردن صورت گرفت. این فرماندهی از کشته شدن سه نیروی نظامی آمریکا خبر داد و پنتاگون اعلام کرد که بیش از 40 نفر زخمی شده اند. آمریکایی ها گروه های مرتبط با ایران در منطقه را مسئول حمله به تاسیسات نظامی در مرز اردن با سوریه می دانند.
کاخ سفید وعده داد به حمله علیه نیروهای خود در خاورمیانه پاسخ دهد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده به نوبه خود خاطرنشان کرد که پاسخ می تواند "در انواع مختلف در مکان و زمان متفاوت صورت گیرد ."
روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از منابع آگاه گزارش داد، بایدن دستور داده است تا پاسخی به حمله گروه های مرتبط با ایران همانطور که واشنگتن معتقد است، به یک پایگاه نظامی آمریکایی در اردن، داده شود؛ گزینه های احتمالی شامل حمله به نیروهای ایران در عراق یا سوریه است.
این نشریه به نقل از مقامات ناشناس خاطرنشان کرد که پنتاگون در حال بررسی چند گزینه است: حمله به نیروهای دریایی ایران در خلیج فارس یا نیروهای ایران در عراق یا سوریه. منابع این روزنامه اظهار داشتند که اگر بایدن تصمیم مربوطه را تأیید کند، به احتمال زیاد در "دو روز آیند" "اقدامات واکنشی" انجام می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала