پنتاگون از پاسخ به "حملات علیه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه" خبر داد

© AP Photo / Michael Probstلوید آستین وزیر دفاع آمریکا
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2024
اشتراک
رئیس پنتاگون گفت که ایالات متحده حملات علیه نظامیان خود در خاورمیانه را تحمل نخواهد کرد و به این اقدامات پاسخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین روز یکشنبه گفت: "نیروهای تحت حمایت ایران مسئول حملات مداوم به نظامیان آمریکا هستند و ما اقدامات لازم را برای حفاظت از آمریکا و نیروهای خود در زمان مناسب و به شیوه مناسب انجام خواهیم داد."
اوایل روز یکشنبه، فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که سه سرباز آمریکایی در حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در شمال شرق اردن کشته شدند. 25 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گروه های مورد حمایت ایران در سوریه و عراق را مسئول این حادثه دانست. وی کشته شدن سه نظامی آمریکایی در این حمله را تایید کرد و همچنین گفت که واشنگتن "به تعهدات خود برای مبارزه با تروریسم عمل خواهد کرد." به گفته رئیس دولت آمریکا، تمام کسانی که در این رابطه مسئول هستند به دست عدالت سپرده خواهند شد.
در عین حال مهند مبیدین، نماینده کابینه وزرای اردن گفت که پایگاه آمریکایی در تنف در سوریه مورد حمله قرار گرفت.
از آغاز تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل، پایگاه های آمریکا در عراق و همچنین نیروهای این کشور در سوریه مرتبا مورد حمله قرار گرفته اند. گروه های مسلح شیعه فعال در عراق مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند. در برابر این پس زمینه، مقامات و سایر نیروهای سیاسی به طور فزاینده ای خواستار خروج نیروهای خارجی از قلمرو دولت هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала