رسانه: آمریکا ممکن است تسلیحات هسته ای در لهستان مستقر کند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisلهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند
لهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2024
اشتراک
کارشناس نظامی چک در مصاحبه با Seznam zprávy گفت کشور بعدی پس از بریتانیا که ایالات متحده می تواند در آن سلاح هسته ای مستقر کند لهستان است.
به گزارش اسپوتنیک، وقتی از "لوکاس ویسینگر" پرسیده شد که واشنگتن قادر به انتقال زرادخانه هسته ای خود به کدام کشورهای دیگر است، این تحلیلگر پاسخ داد که "لهستان اول به ذهن می رسد."
وی گفت: "خود ورشو قبلاً اعلام کرده بود که می خواهد در برنامه ماموریت های هسته ای مشترک ناتو شرکت کند. این تصمیم در واکنش به اظهارات مسکو در مورد استقرار تسلیحات هسته ای در بلاروس اتخاذ شد. بنابراین، لهستان انتظار دارد این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد."
به عقیده وی، هر کشوری که جنگنده های F-35 آمریکایی با قابلیت حمل تسلیحات هسته ای را دریافت کند، می تواند به مکان بعدی تبدیل شود که ایالات متحده محموله کلاهک های خود را در آنجا مستقر خواهد کرد.
هفته گذشته روزنامه انگلیسی تلگراف با استناد به اسناد پنتاگون گزارش داد که ایالات متحده قصد دارد برای اولین بار در 15 سال گذشته بخشی از سلاح های هسته ای خود را به بریتانیا منتقل کند زیرا "تهدید روسیه در حال افزایش است". همانطور که در این نشریه اشاره شد، پایگاه هوایی بریتانیایی لاکنهیت در سافولک برنامه ریزی شده است تا کلاهک هایی را سه برابر قدرت بمب پرتاب شده در هیروشیما مستقر کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала