تحریم های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

CC BY 2.0 / Mike / United States Department of the Treasuryوزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2024
اشتراک
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا و انگلیس مشترکا علیه شبکه‌ای از افراد که به ادعاى آنها "مخالفان ایرانی و فعالان اپوزیسیون را ترور می‌کردند" هدف قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: "امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا و انگلیس مشترکا علیه شبکه‌ای از افراد که به ادعاى آنها "مخالفان ایرانی و فعالان اپوزیسیون را ترور می‌کردند" هدف قرار دادند."
وزارت خزانه داری آمریکا افزود: "این شبکه توسط قاچاقچی مواد مخدر ایرانی به نام ناجی ابراهیم شریفی زیندشتی رهبری می شود و به دستور وزارت اطلاعات فعالیت می کند."
همچنین این وزارتخانه رضا حمیدی راوری، یک مامور وزارت اطلاعات را به دلیل هدایت عملیات ناجی ابراهیم شریفی زیندشتی برای ربایش و ترور شهروندان ایرانی در خارج از کشور تحریم کرده است.
اقدام امروز در ارتباط با صدور حکم از سوی وزارت دادگستری و اداره تحقیقات فدرال آمریکا انجام می شود. انگلیس همچنین محمدرضا انصاری را که پیش از این توسط آمریکا تحریم شده است، در فهرست سیاه تحریم قرار می دهد.
ایالات متحده همچنین بانک الهدی عراق را به ارائه خدمات برای تامین مالی تروریسم و ​​پولشویی، پیشنهاد قطع ارتباط آن با سیستم مالی خود متهم کرد و همچنین تحریم هایی را علیه مالک این سازمان، حمد الموسوی، اعمال کرد.
وزارت خزانه داری در بیانیه ای اعلام کرد: "وزارت خزانه داری در حال صدور حکم و اطلاعیه ای است که بانک الهدی عراق را به عنوان مجرای تأمین مالی تروریسم به عنوان یک مؤسسه مالی خارجی نگران کننده پول شویی معرفی می کند".
به گفته این وزارتخانه، ایران از طریق این بانک "تامین مالی تروریسم" را انجام می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала