وزیر دفاع اسرائیل: جنگ در غزه تنها با "ناک اوت" حماس ختم می شود

یوآو گالانت
یوآو گالانت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2024
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد، جنگ در نوار غزه تنها پس از نابودی جنبش فلسطینی حماس می تواند پایان یابد.
به گزارش اسپوتنیک، یوآو گالانت روز یکشنبه در دیدار با نظامیان این کشور گفت: "این جنگ در نوار غزه را نمی توان با مجموع امتیازات پایان داد، فقط می تواند با ناک اوت برای حماس خاتمه یابد. ما باید حماس را از بین ببریم."
وی ادامه داد: "هر تروریستی در شعاع صدها کیلومتری اسرائیل باید بداند که تنها یک نتیجه ممکن وجود دارد: نابودی پتانسیل نظامی و رهبری حماس. تروریست ها دو راه دارند: یا تسلیم شوند یا نابود شوند. گزینه سومی وجود ندارد."
وزیر دفاع اسرائیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: " در حالی که گروگان ها هنوز در نوار غزه نگهداری می شوند، ما حق نداریم جستجوی زنان، کودکان و سربازان را در آنجا متوقف کنیم، ما باید تا آخر راه برویم. ما فشار نظامی بر حماس را افزایش و به تلاش‌های خود برای آزادی گروگان‌ها ادامه خواهیم داد و این در حال حاضر در حال انجام است."
اوضاع خاورمیانه پس از نفوذ شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل در 7 اکتبر 2023 و با کشته شدن ساکنان شهرک های مرزی و گروگان گیری صدها گروگان از جمله کودکان، زنان و... به شدت متشنج شد. نیروهای حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس دانستند. اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام و حمله به نوار و مناطق خاصی از لبنان و سوریه و عملیات زمینی را در غزه آغاز نمود. درگیری ها در کرانه باختری نیز رخ می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала