واکنش وزارت خارجه روسیه به سوء ظن لندن علیه روسیه

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2024
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه درباره سوء ظن لندن مبنی بر اینکه روسیه قصد داشت تاجگذاری چارلز سوم را مختل کند واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: سوء ظن ها مبنی بر اینکه سفارت روسیه در لندن قصد داشت، تاجگذاری چارلز سوم را در ماه می 2023 مختل کند، نمونه دیگری از روس هراسی و استانداردهای دوگانه است.
زاخارووا در کانال تلگرامی خود درباره مطلب منتشر شده در نشریه تلگراف که گزارش داده بود در جریان تاجگذاری چارلز سوم پادشاه بریتانیا در ماه می 2023، علیرغم اعلام رژیم پرواز ممنوع، یک پهپاد ناشناس بر فراز کاخ باکینگهام کشف شد، اظهار نظر کرد. روزنامه‌نگاران این نشریه خاطرنشان کردند که سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا از آنجایی که پهپاد از سفارت روسیه در لندن پرتاب شده بود، مشکوک به "ردپای روسیه" در این حادثه بودند، اما در نتیجه یک شهروند آمریکایی را بازداشت کردند.
زاخارووا خاطر نشان کرد: روزنامه انگلیسی تلگراف داستان دلخراشی را در رقابت برای جایزه "روس هراسی ماه" تعریف کرد و مقاله ای را منتشر کرد در مورد اینکه چگونه سفارت روسیه در لندن ظاهراً تقریباً مراسم تاجگذاری چارلز سوم را در ماه می 2023 مختل کرده است. معلوم شد که در طول مراسم مقدس یک پهپاد ناشناس بر فراز کاخ باکینگهام در حال گشت زنی بوده است. البته پلیس بلافاصله به سفارت روسیه مشکوک شد.
او ابراز تأسف کرد که نشریه بریتانیایی متوجه نشد که آمریکایی بازداشت شده "جاسوس سیا است یا فقط می‌خواست از زاویه‌ای غیرعادی از چارلز سوم عکس بگیرد". با این حال، همانطور که نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه افزود، این حادثه بار دیگر استانداردهای دوگانه لندن را در رابطه با مسکو نشان داد.
زاخارووا در خاتمه نوشت: اگر نسخه مربوط به سفارت ما پیروز می شد، ظاهراً مثل همیشه، موضوع با اخراج دیپلمات ها تمام می شد. در حالی که ولید مرایی (شهروند آمریکایی بازداشت شده) تنها یک جریمه 5 هزار پوندی پرداخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала