امیرعبداللهیان عازم پاکستان شد

© Photo / IRNAامیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2024
اشتراک
وزیر خارجه ایران در راس یک هیئت دیپلماتیک برای دیدار و گفتگو با مقامات پاکستان عازم اسلام آباد شد.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در راس یک هیئت دیپلماتیک برای دیدار و گفتگو با مقامات پاکستان عازم آسلام اباد شد.
مبارزه با تروریسم و مسایل دوجانبه از محورهای مذاکرات وی در این سفر خواهد بود.
سید رسول موسوی، رئیس اداره اصلی وزارت امور خارجه ایران هفته گذشته گفت که پاکستان از حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برای سفر رسمی به اسلام آباد دعوت کرده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه 25 دی ماه از حمله با موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه اصلی گروهک تروریستی جیش‌العدل واقع در ایالت بلوچستان پاکستان در مرز ایران خبر داد. پاکستان حمله ایران را به شدت محکوم کرد و سفیر خود را از تهران فراخواند و همچنین اشاره کرد که سفیر ایران نیز فعلا نمی تواند به ماموریت دیپلماتیک خود در اسلام آباد ادامه دهد. سفرای این کشورها در 26 ژانویه به محل انجام وظیفه خود بازگشتند.
وزارت امور خارجه پاکستان در 18 ژانویه از یک سری حملات به مخفیگاه های تروریست ها در استان سیستان و بلوچستان ایران خبر داد. وزارت امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد که هدف این عملیات تروریست‌های پاکستانی الاصل بودند. این وزارتخانه در عین حال خاطرنشان کرد که پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می گذارد و هدف از این حملات تنها تامین امنیت خود و منافع ملی پاکستان بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала