وزیر دادگستری فلسطین: تصمیم دادگاه بین المللی یک ضربه قانونی برای اسرائیل است

© AFP 2023 / Mahmud Hamsغزه اسرائیل فلسطین تل آویو
غزه اسرائیل فلسطین تل آویو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2024
اشتراک
محمد الشلالدا گفت که تصمیم دادگاه بین المللی یک ضربه قانونی برای اسرائیل است، اسرائیل موظف به اجرای آن خواهد بود.
محمد الشلالدا، وزیر دادگستری فلسطین به اسپوتنیک گفت که تصمیم دادگاه بین المللی یک ضربه قانونی برای اسرائیل است، اسرائیل موظف به اجرای آن خواهد بود.
وی اظهار کرد: پرونده ای که آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به دلیل جنایت نسل کشی مطرح کرد، نشان دهنده نبرد حقوقی جهانی علیه بی عدالتی، اشغال، شهرک سازی غیرقانونی و استعمار است و نمادی از پیروزی اصول و هنجارهای حقوق و اخلاق بین المللی و انسان باقی خواهد ماند. وجدان، که بر سیاست دست قوی غلبه دارد.
وی تاکید کرد: این تصمیم اتخاذ شده در مورد تدابیر موقت علیه اسرائیل افشای دولت آپارتاید بالفعل و ضربه ای قانونی به اندیشه صهیونیستی است، این دعوی بر اولویت حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل تاکید دارد.
درخواست روسیه از شورای امنیت برای پایان دادن به خشونت ها در غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2024
درخواست روسیه از شورای امنیت برای پایان دادن به خشونت ها در غزه
محمد الشلالدا خاطر نشان کرد: تدابیر موقت اتخاذ شده توسط دیوان بین‌المللی دادگستری با هدف حفظ حقوق طرفین و جلوگیری از آنچه که می‌تواند باعث تشدید منازعه یا ایجاد آسیب‌های جبران‌ناپذیر دیگری شود، انجام می‌شود و هیچ گونه جبران خسارت یا غرامت ممکنی تا زمانی که تصمیم نهایی گرفته نشود به طور کامل پذیرفته نخواهد شد. این اقدامات موقت به معنای جلوگیری از ادامه جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین است.
وی افزود: دومین و مهمترین بخش شکایت در حال طرح این است که اثبات عناصر مادی و معنوی جنایت نسل کشی در دیوان بین المللی دادگستری مدتی طول می کشد و تصمیم دادگاه مبنی بر اینکه اسرائیل از نظر قانونی مسئول است. ارتکاب جنایت نسل کشی و موظف به جبران و پرداخت تمامی خسارات وارده به مردم فلسطین خواهد بود.
وزیر دادگستری فلسطین گفت: آفریقای جنوبی خواسته های زیادی را در دادگاه مطرح کرد که مهمترین آنها توقف فوری عملیات نظامی بود که متأسفانه این درخواست پذیرفته نشد و قضات در مورد آن بحثی نکردند، با این حال معتقدیم تمام اقدامات موقت دادگاه انجام شده است. این موفقیتی برای آرمان فلسطین است و ما از آفریقای جنوبی و قضات دیوان بین المللی دادگستری به دلیل بی طرفی، انصاف و شفافیت آنها در انجام این اقدامات که منجر به محاکمه عادلانه مردم فلسطین در آینده خواهد شد، تشکر می کنیم.
کشته شدن سه آواره فلسطینی بر اثر گلوله باران شهر خان یونس از سوی ارتش اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
کشته شدن سه آواره فلسطینی بر اثر گلوله باران شهر خان یونس از سوی ارتش اسرائیل
محمد الشلالدا تصریح کرد: بر اساس حضور در دادگاه اسرائیل که یکی از طرفین کنوانسیون 1948 در مورد پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی و یکی از طرفین اساسنامه دیوان بین المللی دادگستری است، اسرائیل ملزم به اجرای کلیه اقدامات موقت و دستورات قضایی صادره از دادگاه این اقدامات در سطح یک دستور قضایی ارزش قانونی دارد و اسرائیل موظف است این اقدامات را مطابق با قوانین بین المللی اجرا و رعایت کند. در صورتی که اسرائیل این موضوع را نقض کند و از اقدامات تعیین شده پیروی نکند، آفریقای جنوبی حق دارد به شورای امنیت سازمان ملل استیناف کند و شورای امنیت نیز به نوبه خود تصمیمات لازم را برای وادار کردن اسرائیل به تبعیت از تصمیمات دادگاه اتخاذ خواهد کرد.
وی در پایان گفت: این پرونده قضایی، محاکمه اسرائیل را در دادگاه کیفری بین‌المللی برای قربانیان فلسطینی آسان‌تر می‌کند، زیرا دادگاه بین‌المللی یک دادگاه دولت‌ها است، ماهیت مدنی دارد و دارای مسئولیت مدنی است، در حالی که دادگاه کیفری بین‌المللی برای پیگرد قانونی افراد طراحی شده است. جنایتکاران و عاملان این جنایات، چه نسل کشی، چه جنایت علیه بشریت و چه جنایات جنگی را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد. همه این جرایم محدودیتی ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала