در امریکا از طرح ریزی یک استراتژی دفاعی جدید برای اوکراین خبر دادند

© Photo / DoD/Lisa Ferdinandoدر امریکا از طرح ریزی یک استراتژی دفاعی جدید برای اوکراین خبر دادند
در امریکا از طرح ریزی یک استراتژی دفاعی جدید برای اوکراین خبر دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2024
اشتراک
دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از یک ضد حمله ناموفق نیروهای مسلح اوکراین، در حال طرح ریزی یک استراتژی جدید برای اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگاران واشنگتن پست ضمن اعلام این خبر گفتند که طرح جدید بر تلاش برای تصرف اراضی استوار نشده، بلکه بر کمک به کی یف برای دفع حملات احتمالی جدید تاکید دارد.
در این مقاله آمده است: "دولت بایدن که هنوز از ناموفق بودن ضد سال گذشته در اوکراین ناراحت است ، در حال طرح ریزی استراتژی جدیدی است که بر تصرف اراضی تأکید نمی‌کند".
تحویل اف-16 به اوکراین بر روند عملیات ویژه تأثیری نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2024
تحویل اف-16 به اوکراین بر روند عملیات ویژه تأثیری نخواهد داشت
همچنین خطرنشان شده که استراتژی دفاعی جدید هدف "تقویت قدرت نظامی و اقتصاد" اوکراین را دنبال خواهد کرد.
یادآور می شود ضدحمله اوکراین در 4 ژوئن سال 2023 آغاز شد و سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: "ضد حمله" کی یف نه تنها متوقف شده بلکه شکست خورده است." به گفته وی، اوکراین در تلاش برای "دستیابی به نتیجه به هر قیمتی"، هزاران پرسنل نظامی خود را از دست داد و گویی "اینها آدم نبودند". به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، نیروهای مسلح اوکراین در هیچ یک از مناطق به اهداف خود نرسیدند و بیش از 125 هزار نفر از افراد و 16 هزار دستگاه از تجهیزات نظامی خود را از دست داده اند. شویگو در عین حال تاکید کرد که تحویل تسلیحات غربی و وارد کردن ذخایر استراتژیک به نبرد توسط فرماندهی اوکراین تغییری در وضعیت میدان نبرد ایجاد نکرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала