در آمریکا با فروش جنگنده های اف 16 به ترکیه موافقت کردند

© Sputnik / Sergey Melkonov /  مراجعه به بانک تصاویر جنگنده های اف 16
جنگنده های اف 16  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2024
اشتراک
بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و به دنبال وی وزارت خارجه این کشور پس از تصمیم آنکارا مبنی بر تایید ورود سوئد به ناتو فروش جنگنده‌های اف 16 (F-16) به ترکیه را ، تایید کردند .
به گزارش اسپوتنیک در بیانیه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا آمده است: "بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنا امروز از تصویب عضویت سوئد در ناتو توسط ترکیه استقبال کرد و اعلام کرد که حالا اجازه فروش جنگنده های F-16 به ترکیه را خواهد داد.
همچنین خاطرنشان می شود که کاردین در مورد "ایجاد موانع در راه ورود سوئد به ناتو" از سوی مجارستان ابراز نگرانی کرده است.
کاردین خاطرنشان کرد : نخست وزیر مجارستان ویکتور اوربان بار دیگر نشان داد که کم اعتمادترین عضو ناتو است و همچنین نقش خرابکارانه ای در تلاش های اتحادیه اروپا برای ارائه کمک های اقتصادی بسیار مورد نیاز به اوکراین ایفا کرده است.
تحویل اف-16 به اوکراین بر روند عملیات ویژه تأثیری نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2024
تحویل اف-16 به اوکراین بر روند عملیات ویژه تأثیری نخواهد داشت
وزارت خارجه آمریکا نیز فروش احتمالی جنگنده‌ها و تجهیزات F-16 به ترکیه را به ارزش 23 میلیارد دلار تایید کرد.
فنلاند و سوئد، در شرایط رویدادهای اوکراین در ماه مه 2022، درخواست‌هایی را برای پیوستن به این اتحاد ارسال کردند. فنلاند در 4 آوریل سی و یکمین عضو ناتو شد. اردوغان رسما عضویت سوئد ترکیه در ناتو را تایید کرده و فرمانی مبنی بر تایید تصویب پروتکل مصوب پارلمان ترکیه در روزنامه رسمی دولت این کشور منتشر شد. پس از ترکیه، درخواست سوئد به دریافت تاییدیه از مجارستان نیاز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала