گزارش و تحلیل

گزافه گویی بزرگتر از دهان آسیب زیادی به دهان می زند

© AP Photo / Oded Baliltyاسرائیل و آمریکا
اسرائیل و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
اشتراک
نیر برکات، وزیر اقتصاد اسرائیل اخیرا در مصاحبه ای با یکی از نشریات انگلیسی گفت که ایران اکنون یک "هدف قانونی" برای حملات موشکی اسرائیل است.
وی افزود معتقد است ایران به دلیل حمایت از جنبش‌های مسلح مخالف اسرائیل، به هدف قانونی برای حملات موشکی اسرائیل تبدیل شده است.
او گفت: "ایران یک هدف قانونی برای اسرائیل است... من توصیه می کنم از استراتژی جان کندی، رئیس جمهور (ایالات متحده) در بحران موشکی کوبا استفاده شود، سپس او در واقع گفت که موشکی از کوبا با موشک تلافی جویانه به سمت مسکو دنبال خواهد شد."
البته این اولین بار نیست که اعضای کابینه تندروی اسرائیل اظهار نظرهایی اینچنینی مطرح می کنند تا خود را در میان تندروهای اسرائیل عزیز کنند اما آنها متوجه نیستند که این اظهاراتشان به عنوان وزیر کابینه می تواند برای اسرائیل عواقب هم داشته باشد.
مثل اظهار نظر های برخی وزیران کابینه اسرائیل که درباره حمله اتمی بر علیه غزه صحبت کردند یا ...
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
بگو مگوی لاوروف و نماینده اسرائیل در سازمان ملل به خاطر ایران
گو اینکه در حال حاضر به دلیل چتر حمایتی دولت حد اقلی ایالات متحده اسرائیلی ها هر کاری دلشان می خواهد انجام می دهند اما بد نیست یادآوری کرد که تاریخ نشان داده هیچ وقت در روی یک پاشنه نمی چرخد واین سخنان می تواند مستمسکی باشد برای دیگران بر علیه اسرائیل.
کما اینکه می بینیم در همان دادگاهی که روزی روزگاری برای محاکمه نازی ها بابت نسل کشی بر علیه یهودیان تشکیل شد امروزه اسرائیل محاکمه می شود و همان سخنان وزیر اسرائیلی که خواهان استفاده از سلاح های هسته ای بر علیه فلسطینی ها شده بود و یا اظهار نظر های دیگر وزرای اسرائیلی در همین دادگاه به عنوان سند و مدرک بر علیه اسرائیل استفاده می گردد.
بدیهی است این اظهار نظر نیر برکات هم می تواند بهانه ای برای ایران در مجامع بین المللی باشد که نشان دهد ایران بی دلیل به تولید موشک و تسلیحات بازدارنده نپرداخته و حمایت ایران از گروه های مقاومت بر علیه اسرائیل برای مهار چنین افرادی که خواهان حمله به ایران هستند می باشد.
آنچه این وزیر اسرائیلی متوجه نیست این می باشد که چه وی جایگاهی درون کابینه داشته باشد چه نداشته باشد حرف های وی می تواند بهانه ای قانونی برای ایران باشد تا به عنوان پیشگیری به اسرائیل حمله کند و زیر بناهای نظامی که شک دارد ممکن است بر علیه ایران استفاده شود را نابود کند.
همان بهانه ای که آمریکایی ها و انگلیسی ها برای حمله به یمن استفاده می کنند و یا خود اسرائیلی ها بارها برای حمله به اهدافی در کشورهای مختلف منطقه استفاده کرده اند.
КСИР атаковал позиции террористической группировки баллистическими ракетами - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
گزارش و تحلیل
کارشناس: آمریکا و اسرائیل باید از توان موشکی ایران آگاه باشند
حال دیگر ایران بهانه لازم را برای تامین امنیت خود طبق قوانین بین المللی دارد و اگر بحث حمله موشکی باشد هیچ کشوری در این منطقه وجود ندارد که بتواند با توانمندی های موشکی و پهبادی ایران مقابله کند.
معمولا اطلاعات نظامی بسیار محرمانه می باشد اما طبق برآوردهای جدید ایران سومین قدرت موشکی وپهبادی در جهان از نظر کم و کیف به حساب می آید و با توجه به اینکه ایرانی ها طی چند سال اخیر به شدت تولید موشک ها و پهباد های خود را افزایش داده اند در حدی که حتی برخی برآوردها مبنی بر این است که به دلیل مصرف بیش از حد موشک ها و خمپاره ها و پهباد های موجود در زرادخانه های کشورهای عضو ناتو و روسیه در اوکراین امروزه از نظر تعدادی ایران بالاترین تعداد موشک و پهباد را در انبارهای خود در جهان دارا می باشد، همچنین متحدین ایران در منطقه هر کدام به تنهایی به اندازی یک کشور بسیار قدرتمند موشکی پهباد وموشک در اختیار دارند.
با توجه به شرایط جغرافیایی و مساحت اسرائیل کافی است تصمیم سیاسی گرفته شود و درب این انبارها باز شود تا وجب به وجب اسرائیل شخم زده شود و تا به حال فقط تنها دلیل بازدارنده نبود یک بهانه یا چتر سیاسی برای چنین کاری بود.
اما ظاهرا برخی وزرای تندرو در اسرائیل در حال تامین این بهانه برای ایران می باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала