چین ناتو را ماشین جنگی متحرکی می داند که در همه جا هرج و مرج بپا می کند

© AP Photo / Olivier Matthysمقر ناتو در بروکسل
مقر ناتو در بروکسل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
اشتراک
وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین امروز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت که ناتو یک ماشین جنگی متحرک است که هر کجا ظاهر می شود، هرج و مرج ایجاد می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، بار دیگر تاکید کرد که گ.یا این ائتلاف ماهیت منطقه‌ای دارد و علیرغم تلاش‌های غرب برای کشاندن فعالیت‌های این بلوک نظامی به آسیا، به همین شکل باقی خواهد ماند. وی همچنین افزود: "این ناتو نیست که به سمت آسیا حرکت می‌کند، بلکه چین در آفریقا، قطب شمال و مسائل مربوط به کنترل زیرساخت‌های حیاتی دارد نزدیک می‌شود". به گفته دبیرکل، همه اینها برای امنیت ناتو مهم است.
وو کیان گفت: "ما به اظهارات ناشایست دبیرکل ناتو در مورد چین توجه کرده ایم. ناتو به عنوان یک سازمان نظامی منطقه ای، از زمان آغاز به کار خود جنگ هایی را به راه انداخته و در آن شرکت کرده است."
رهبران روسیه و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
روسیه و چین خواهان ایفای نقش "مطیع" در روابط بین المللی نیستند
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر این ائتلاف به نزدیک‌تر شدن به منطقه آسیا و اقیانوسیه ادامه می‌دهد، از "تهدید چینی" نا موجود برای تحریک تقابل بلوکی استفاده کرده و همچنین امنیت این منطقه را به خطر می‌اندازد.
سخنگوی وزارت دفاع چین اظهار داشت: "باید گفت که ناتو یک ماشین جنگی متحرک است و هر جا ظاهر شود، ناآرامی ایجاد می‌کند".
وو کیان از ناتو خواست از دروغ پردازی و اقدامات خطرناکی که باعث هرج و مرج در منطقه آسیا و اقیانوسیه می شود دست بردارد و همچنین نسبت به چین و توسعه نیروهای مسلح چین به طور واقع بینانه و منطقی رفتار کند.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در جمع بندی نتایج سال 2023، گفته بود که غرب تلاش می کند تا فعالیت های ناتو را به آسیا کشانده ، اوضاع را داغ کرده و بلوک های نظامی-سیاسی جدیدی ایجاد می کند. مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، در توضیح سخنان رهبر روسیه، خاطرنشان کرد که پیشروی ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه با موقعیت ناتو به عنوان یک سازمان نظامی دفاعی منطقه‌ای سازگار نیست. وی افزود که روابط روسیه و چین اساساً با ایجاد " حوزه های کوچک" و تقابل بلوکی متفاوت است که ناتو دارد انجام می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала