نکات کلیدی مصاحبه زاخارووا با نشریه "پولیتیکا" صربستان

© Sputnik / Valeriy Melnikovزاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست
زاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که سیاست خارجی روسیه مسالمت آمیز، قابل پیش بینی، سازگار، عمل گرایانه و مبتنی بر احترام به اصول و هنجارهای عمومی شناخته شده حقوق بین الملل است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با نشریه "پولیتیکا" صربستان گفت که مفهوم به روز شده سیاست خارجی روسیه تداوم را از نظر اصول اساسی، اهداف و برخی از اهداف سیاست خارجی تضمین می کند. پیش از هر چیز، استقلال و تمرکز آن بر ایجاد شرایط خارجی مطلوب برای توسعه مترقی روسیه، تضمین امنیت کشور، حاکمیت آن در همه زمینه ها و تمامیت ارضی است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: سیاست خارجی روسیه مسالمت آمیز، قابل پیش بینی، سازگار، عمل گرایانه و مبتنی بر احترام به اصول و هنجارهای عمومی شناخته شده حقوق بین الملل است. روسیه آماده تعامل با جهان، همکاری برابر بین المللی به منظور حل مشکلات مشترک و ارتقای منافع مشترک است.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2023
واکنش مسکو به وخامت اوضاع پیرامون کوزوو
ماریا زاخارووا ادامه داد: هیچ کس نباید در مورد نیروهایی که غرب 10 سال پیش، در فوریه 2014، در اوکراین به قدرت رساند، توهم داشته باشد. اینها نازی ها، پیروان ایدئولوژیک باندرا و شوخویچ هستند. هدف آنها از بین بردن فیزیکی همه کسانی است که با رژیم کی یف مخالفند، از جمله نمایندگان سایر ملل، و پیش از هر چیز، نابود کردن هر چیزی که روسی است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطر نشان کرد: آنچه در دو سال و نیم گذشته در بوسنی و هرزگوین رخ داده است، احیای محض سیاست های استعماری کشورهای غربی است. با تلاش آنها، بوسنی و هرزگوین در واقع به یک کشور تحت الحمایه تبدیل شده است.
ماریا زاخارووا تاکید کرد: طی سال‌ها روند سیاسی با مشارکت بلگراد و پریشتینا، با میانجی‌گری اتحادیه اروپا، واشنگتن و بروکسل عامل کوزوو را به ابزاری برای فشار بر صربستان تبدیل کردند و به آلبانیایی‌های کوزوو اجازه دادند تا نابردباری ملی علیه مردم محلی جمعیت صرب را تحریک کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان ابراز امیدواری کرد که رهبری صربستان به مراقبت از منافع واقعی کشور ادامه دهد و از کسانی پیروی نکند که تلاش می کنند بلگراد را وادار کنند که استقلال خود را قربانی کند و غرور و هویت ملی را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала