سخنگوی کرملین خواستار تحقیقات بین المللی در مورد جنایات رژیم کی یف شد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر میدان استقلال در کی یف
میدان استقلال در کی یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد لازم است تحقیقات بین المللی در مورد تمام جنایاتی که رژیم کی یف از سال 2014 مرتکب شده، انجام شود و این اولین بار نیست که این رژیم شهروندان خود را می کشد.
به گزارش اسپوتنیک، پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا روسیه به دنبال تحقیقات بین المللی در مورد سقوط ایل-76 خواهد بود، به خبرنگاران گفت: "ما باید به دنبال تحقیقات بین المللی در مورد همه جنایاتی باشیم که رژیم کی یف از سال 2014 مرتکب شده است، این چیزی است که باید به آن دست یافته شود. این اولین بار نیست که رژیم کی یف شهروندان خود را می کشد. آنها در سال 2014 با شلیک از تانک ها به سوی شهروندان خود شروع به کشتن مردم کردند و به این کار ادامه می دهند".
روز چهارشنبه، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین-76 را بر فراز استان بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای تبادل بود، سرنگون کرد. همه اسیران داخل هواپیما و همچنین شش خدمه و سه نفر همراه - در مجموع 74 نفر جان خود را از دست دادند.
جعبه های سیاه هواپیمای ایلیوشین -76 که در استان بلگورود روسیه سقوط کرده، پیدا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
جعبه های سیاه هواپیمای ایلیوشین -76 که در استان بلگورود روسیه سقوط کرده، پیدا شدند
به گفته وزارت دفاع روسیه، کی یف به خوبی از انتقال قریب الوقوع اسرا برای مبادله، که قرار بود بعداً در روز چهارشنبه انجام شود، آگاه بود (درباره اینکه آیا این مبادله در هر قالبی انجام خواهد شد، هنوز اطلاعاتی در دست نیست). وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سقوط هواپیمای ایل-76 "سوالی بزرگ در مورد امکان رسیدن به دست‌کم هر نوع توافق" با کی‌یف ایجاد می‌کند.
ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه دستور داد درخواستی برای کنگره ایالات متحده و بوندستاگ، پارلمان آلمان آماده شود چون آمریکا و آلمان به اوکراین سیستم های موشکی ضد هوایی (پاتریوت و آیریس- تی) را عرضه می کنند. این در حالی است که رسانه های اوکراین ابتدا نوشتند که ایلیوشین-76 توسط نیروهای مسلح اوکراین سرنگون شده است، اما پس از آن این داده ها را از سایت های خود حذف کردند.
اوکراین به طور غیرمستقیم اعتراف کرد که ایلیوشین-76 را سرنگون کرده است: اداره کل اطلاعات اوکراین شکایت کرد که ظاهراً روسیه در آن زمان "نیاز به اطمینان از ایمنی حریم هوایی" در نزدیکی بلگورود را اطلاع نداده است. به طور رسمی، کی یف در مورد نیاز به تحقیقات بین المللی صحبت می کند، به طور غیر رسمی، رسانه ها این تز را منتشر کرده اند که گویا هواپیمای ایلیوشین -76 موشک هایی برای سامانه اس-300 حمل می کرد. سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف گفت که اگر تحقیقات بین المللی بر جنایات رژیم کی یف متمرکز شود "قطعا ضروری است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала