اعلام مسابقه عکاسی خبری "استنین" از سوی هیئت داوران 2024

© Photo / Alexei Orlov/Stenincontestکاری از مجموعه "درخشش" اثر عکاس روسی الکسی اورلوف، برنده جایزه اصلی مسابقه عکاسی استنین
کاری از مجموعه درخشش اثر عکاس روسی الکسی اورلوف، برنده جایزه اصلی مسابقه عکاسی استنین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
اشتراک
برنده بالاترین جایزه مسابقه استنین، جایزه بزرگ، 700 هزار روبل دریافت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در سالگرد تیم داوری مسابقه به یاد آندری استنین (http://stenincontest.ru) آثار عکاسان، برندگان والاترین جایزه آن، جایزه بزرگ، از سال های مختلف شامل شده است.
نمایندگان بخش بین المللی هیئت داوران، دانیلو گارسیا دی میئو و گابریلیه چکُنی، دو عکاس ایتالیایی و همچنین شبنم کوشکون، عکاس خبری از ترکیه هستند.
مجموعه عکس های دی میئو " “Laetitia تاریخچه زندگی نامرئی. این اثر در سال 2016 جایزه بزرگ را دریافت کرد، داستان چکُنی"بینوایان و زمین" جایزه اصلی سال 2019 را دریافت کرد.
و تک کادر کوشکون "خطر جدید برای دنیای زیر آب: فضولات کووید -19" برنده جایزه اصلی سال 2021 شد.
آلنا کوچتکووا و الکسی اورلوف نمایندگان روسیه در هیئت داوران هستند. مجموعه عاطفی واضح و دقیق آنها - "چطور مریض شدم". این اثر برنده جایزه بزرگ سال 2018 شد.
الکسی اورلوف: "اول از همه، می خواهم سالگرد مسابقه آندری استنین را به همه شرکت کنندگان تبریک بگویم. امروز این مهم ترین مسابقه عکاسی خبری برای عکاسان جوان است، بنابراین می خواهم آرزو کنم که همچنان نام های جدیدی کشف شوند و داستان های واقعاً مهمی درباره مردم و سرنوشت آنها از طریق آثار نویسندگان بیان شوند».
گابریلیه چکُنی: "بعد از دریافت جایزه بزرگ مسابقه، شرکت در هیئت داوران آن فرصتی عالی فراهم می‌کند تا هم به عکاسان و هم به خود مسابقه آنچه را که در سال 2019 به من اهدا کرد، بازگردانم. برای حمایت از بهترین آثار عکاسان جوان از سراسر جهان که در مسابقه شرکت خواهند کرد، فرصت دیدن آثار رقبا و ابراز نظر در مورد آنها بسیار عالی است. امیدوارم این مسابقه تمام پیچیدگی و پویایی دنیای مدرن را ارائه دهد که تشکیل دهنده زبان فتوژورنالیسم برای بیان دقیق ماهیت مهم ترین رویدادهای سال جاری است».
شبنم کوشکون: «مسابقه آندری استنین به ویژه برای شهرت بین المللی روزنامه نگاران جوان بسیار مهم است. برای من، با برنده شدن در این رقابت، عضویت در تیم داوری آن معنای زیادی دارد. زیرا دادن فرصت به عکاسان و کار آنها برای برداشتن گام بعدی در حرفه خود مهم است. من به عنوان یک عکاس خبری، با مسئولیتی عمیق به این موضوع برخورد می کنم».
پذیرش آثار برای مسابقه به طور سنتی در 22 دسامبر، روز تولد آندری استنین، که مسابقه نام او را بر خود دارد، آغاز شد. عکاسان حرفه ای از 18 تا 33 سال می توانند درخواست های خود را به زبان انگلیسی به وب سایت (https://stenincontest.com ارسال کنند.
پذیرش درخواست ها تا 15 مارس 2024 ممکن است. صندوق جایزه برای سالگرد سال جاری، 125، 100 و 75 هزار روبل برای رتبه های اول، دوم و سوم در هر بخش خواهد بود. برنده بالاترین جایزه مسابقه استنین، جایزه بزرگ، 700 هزار روبل دریافت خواهد کرد.
مسابقه «استنین»، همچنین سنت تورهای نمایشگاهی برندگان خود را به شهرهای روسیه و خارجی حفظ می کند. در طول مدت حضور خود، نمایشگاه هایی از برندگان مسابقه در چین، آفریقای جنوبی، مکزیک، آرژانتین، اروگوئه، کلمبیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، ترکیه، لبنان، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، یونان، مجارستان، لهستان، مصر و کشورهای دیگر برگزار شد.
مسابقه بین‌المللی عکاسی خبری آندری استنین که توسط گروه رسانه‌ای «راسیا سوودنیا» و تحت نظارت کمیسیون روسیه برای یونسکو با هدف حمایت از عکاسان جوان و جلب توجه عمومی به چالش‌های فتوژورنالیسم مدرن برگزار می‌شود. این یک پلت فرم برای عکاسان جوان با استعداد، حساس و مشتاق برای هر چیز جدید و جایی است که آنها توجه بینندگان را به افراد و رویدادهای پیرامون ما جلب می کنند.
در بخش بین المللی، این رقابت توسط خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک (بین المللی)، کانال تلویزیونی و پورتال «آر تی» (بین المللی)، هلدینگ رسانه مستقل (آفریقای جنوبی)، خبرگزاری آنا (آفریقای جنوبی)، گروه رسانه های متحد شانگهای (SUMG) (چین)، پورتال اینترنتی روزنامه چاینا دیلی (چین)، پورتال اینترنتی The Paper (چین)، شبکه رسانه ای المیادین (لبنان) حمایت شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала