آیا آمریکا در سقوط هواپیمای ایل—76 دخالت داشته است؟

© Photo / Eyewitness photoسقوط هواپیمای ایل-76
سقوط هواپیمای ایل-76 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا: ایالات متحده در سقوط هواپیمای ایل—76 دخالتی نداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده در سقوط هواپیمای ایل-76 حامل اسرای جنگی اوکراینی در منطقه بلگورود دخالتی ندارد.
پاتل طی یک نشست توجیهی برای خبرنگاران گفت: "با اطمینان می توانم بگویم که ایالات متحده به هیچ وجه در این موضوع دخالت ندارد".
پیشتر، الکساندر لوکاشویچ، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا به خبرنگاران گفت: "طرف روسی انتظار دارد که حمله تروریستی کی‌یف که در نتیجه آن یک هواپیمای ایل-76 در نزدیکی بلگورود سرنگون شد، با محکومیت بین المللی از جمله از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا روبرو شود.
هواپیمای روسی با سرنشینان اوکراینی هدف موشک قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
گزارش و تحلیل
هواپیمای روسی با سرنشینان اوکراینی هدف موشک قرار گرفت
نماینده دائم فدراسیون روسیه در این سازمان تصریح کرد که او شخصا و "با ناراحتی" از یان بورگ، رئیس مالتی سازمان امنیت و همکاری اروپا و وزیر امور خارجه مالت، پرسید: "چه چیزهای ظالمانه‌تری باید رخ دهد تا مردم توجه کنند و آن را محکوم کنند.
روز 24 ژانویه (چهارشنبه)، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی ایل-76 را بر فراز استان بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای تبادل بود، سرنگون کرد. همه اسیران داخل هواپیما و همچنین شش خدمه و سه نفر همراه - در مجموع 74 نفر جان خود را از دست دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала