گزارش و تحلیل

رسانه: آمریکا، جهان را به جنگ با روسیه تحریک می کند

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: آمریکا، جهان را به جنگ با روسیه تحریک می کند
رسانه: آمریکا، جهان را به جنگ با روسیه تحریک می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
اشتراک
واشنگتن که نمی تواند در برابر مسکو بایستد، هر کجا که بتواند روسیه ستیزی را دامن می زند.
اسپوتنیک شما را با مقاله دراگو بوسنیک، تحلیلگر مستقل ژئوپلیتیک و نظامی در پورتال خبری "اینفوبریکس" چین آشنا می کند.
جنگ سرد اول که تقریباً نیم قرن به طول انجامید، جهان را به لبه پرتگاهی رساند که در مقایسه با آن، جنگ جهانی دوم ممکن است مانند یک درگیری بدون خونریزی به نظر برسد. و اگرچه روسیه جنگ سرد را آغاز نکرد، روسیه به آن پایان داد. برای جلوگیری از نابودی کامل جهان، مسکو داوطلبانه از قدرت عظیم دست کشید: پیمان ورشو و وجود اتحاد شوروی را خاتمه داد. هیچ ابرقدرت دیگری در تاریخ، جرات انجام این کار را نداشته است. و غرب سیاسی در این باره چه فکر کرد؟ غرب این را نشانه ای از "ضعف" دانست و با قول به اینکه "یک اینچ به مرز روسیه نزدیک تر نشود"، در طول بیش از 30 سال حدود یک هزار کیلومتر به سمت شرق گسترش یافت.
بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان غربی هشدار دادند که این امر به ناچار مسکو را مجبور به واکنش خواهد کرد. اما غرب سیاسی دقیقاً به دنبال این بود. اگر قبلاً این یک راز بود (افشای ویکی لیکس را به خاطر بیاورید)، اکنون ناتو آشکارا تشدید تجاوز خود را اعلام می کند. به ویژه، در 18 ژانویه، دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو، پس از نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل، گفت که این پیمان تالاسوکراسی جنگجویانه باید برای یک جنگ تمام عیار با روسیه آماده شود و مردم اروپا نیز باید این کار را انجام دهند. او گفت: "ما برای درگیری با روسیه آماده می شویم... همه چیز را نمی توان برنامه ریزی کرد و همه چیز در 20 سال آینده خوب نخواهد بود... به سیستمی نیاز داریم که به ما اجازه دهد در صورت جنگ، افراد بیشتری را پیدا کنیم... ما باید بتوانیم به یک پایگاه صنعتی تکیه کنیم که بتواند سلاح و مهمات را نسبتاً سریع تولید کند... ما باید در همه زمینه ها آمادگی بیشتری داشته باشیم". یعنی همه در اروپا باید برای جنگ با یک ابرقدرت هسته ای آماده شوند.
اعزام عاجل طیارات و سربازان مسلح ناتو به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2024
گزارش و تحلیل
چرا ناتو برای جنگ جهانی سوم آماده می شود؟
هفته آینده (31 ژانویه) بزرگترین رزمایش نظامی ناتو از زمان پایان جنگ سرد اول، "مدافع ثابت قدم2024" (SteadfastDefender2024)، آغاز می شود. حدود 90 هزار پرسنل نظامی در آن شرکت خواهند کرد. زمانی، ایالات متحده در پروژه های متعددی برای بی ثبات کردن اتحاد شوروی و متحدانش دست داشت. و ناتو فقط ابزاری از استراتژی آمریکا برای "تسلط کامل" است. همین امر در مورد اتحادیه اروپا نیز صدق می کند.
واشنگتن برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود آماده حمایت از هر نوع افراطگرایی است. آمریکا همچنین مایل به استفاده از سلاح های ممنوعه مانند سلاح های بیولوژیکی از جمله پاتوژن های مرگبار و هوش مصنوعی است. جوانان آمریکایی علاقه ای به خدمت سربازی ندارند و علاوه بر این، ایدئولوژی افراطی اولترا لیبرال تالاسوکراسی جنگجویانه، هر فرد عاقلی را از این امر بیزار می کند. بنابراین، استفاده از هوش مصنوعی برای واشنگتن اهمیت ویژه ای کسب می کند.
افول آمریکا اجتناب ناپذیر است. و نخبگان سیاسی آمریکا تمام جهان را به ورطه هل می دهند. اقدامات ایالات متحده در آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آمریکای لاتین نشان می دهد که چین، ایران و ونزوئلا نیز هدف واشنگتن قرار خواهند گرفت. با این حال، رقیب اصلی ناتو روسیه است، با زرادخانه استراتژیک بی ‌رقیب، سلاح‌های هایپرسونیک مدرن و قدرت نظامی در حال ظهور.
غرب سیاسی به خوبی می ‌داند که نمی‌تواند در برابر غول اوراسیا مقاومت کند. از این رو برای اینکه به اصطلاح "استراتژی مهار کرملین" را پیاده کند، هر کجا که بتواند روسیه‌هراسی را تحریک می‌کند. هدف آن دشمن پروری در مرزهای روسیه است. واشنگتن اصلاً اهمیتی نمی دهد که این کار چه عواقب ویرانگرانه ای برای اروپا داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала