ایران سریع‌ترین رشد انرژی خورشیدی را تجربه می‌‌کند

© Photo / IRNAنیروگاه خورشیدی
نیروگاه خورشیدی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
اشتراک
رئیس انجمن توسعه انرژی سبز ایران گفت: با توجه به اینکه ایران 6913 مگاوات نیروگاه خورشیدی تا 2 سال آینده را در دست احداث دارد، از این حیث در صدر جدول جهانی سرعت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر قرار خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، نشست انجمن توسعه انرژی‌های سبز ایران، ‌امروز با حضور جمعی از کارشناسان انرژی تجدیدپذیر برگزار شد.

به گفته خبرگزاری فارس، در ابتدای این نشست، محسن عرب، رئیس انجمن توسعه انرژی سبز ایران با اشاره به اهمیت توسعه واحدهای تجدیدپذیر گفت: در حال حاضر ظرفیت منصوبه نیروگاه‌‌‌های تجدیدپذیر در کشور به ۱۰۸۰ مگاوات افزایش یافته است.
رئیس انجمن توسعه انرژی سبز ایران گفت: به‌‌‌صورت منظم و روزانه، ظرفیت منصوبه نیروگاه‌‌‌های تجدیدپذیر در حال افزایش است. و بهره‌‌‌برداری از نیروگاه‌‌‌های جدیدی که در دست احداث است، این ظرفیت را بیشتر هم خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس گزارش تازه سازمان انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر و بهره‌‌‌وری برق ایران (ساتبا) سهم انرژی‌‌‌های خورشیدی از مجموع انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر با ۵۲/۴۵۰ مگاوات ۵/۵۳ درصد تا آخر خردادماه شده است.

عرب تاکید کرد: نیروگاه‌‌‌های بادی هم تا آخر خردادماه با ۸۹/۳۵۴ مگاوات، ظرفیتی ۶/۳۶ درصدی دارند. سهم نیروگاه‌‌‌های برق‌‌‌آبی کوچک با ۷۸/۱۰۰ مگاوات نیز ۴/۱۰ درصد تا آخر خردادماه امسال شده است.
رئیس انجمن توسعه انرژی سبز ایران بیان کرد: نیروگاه‌‌‌های زیست‌‌‌توده با ۵/۱۲ مگاوات سهمی ۳/۱درصدی از مجموع ظرفیت نیروگاه‌‌‌های تجدیدپذیر را از آن خود کرده‌‌‌اند.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌‌‌ای چهارساله برای افزایش ۱۰‌هزار مگاواتی انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان کرد: بازار توسعه انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر ایران، با اتکا به قابلیت بالای منابع انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌‌‌توده و زمین گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.

عرب گفت: برنامه توسعه تجدیدپذیر در کنار ساخت 20 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی با مدیریت وزارت نیرو و صنایع قرار است، ناترازی برق در کشور را تا پایان 1404 ریشه کن کند.

رئیس انجمن توسعه انرژی سبز ایران تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران 6913 مگاوات نیروگاه خورشیدی تا 2 سال آینده را در دست احداث دارد از این حین در صدر جدول جهانی سرعت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر قرار خواهد گرفت.
وی ادامه کرد: بر اساس آمار پژوهشکده سولار پیس، بیشترین نیروگاه تجدیدپذیر در دست احداث دنیا به منطقه خاورمیانه، چین و استرالیا تعلق دارد که به ترتیب، 743، 310 و 100 مگاوات است.
عرب بیان کرد: بر این اساس ایران با توسعه نزدیک به 7 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر صدرنشین کشورهای جهان در سرعت توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала