مسکو: تصمیم آرژانتین برای نپیوستن به بریکس بر برنامه های آن تاثیری ندارد

© Sputnikآغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی
آغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2024
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: "تصمیم آرژانتین برای نپیوستن به بریکس بر برنامه‌های این اتحادیه برای تقویت مشارکت‌های استراتژیک و تعامل در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مالی تأثیری نخواهد داشت."
به گزارش اسپوتنیک، "سرگئی ریابکوف" روز دوشنبه در این زمینه گفت: "دولت جدید آرژانتین نشان داده است که امروز این کشور را در بریکس نمی بیند. پیام مربوطه از رئیس جمهور خاویر مایلی دریافت شده است. ما به انتخاب مستقل مقامات بوئنوس آیرس احترام می گذاریم. در عین حال، تصمیم آرژانتین به هیچ وجه بر برنامه‌های انجمن برای تقویت مشارکت استراتژیک و توسعه تعامل در هر سه حوزه اصلی در زمینه‌های سیاسی و امنیتی، اقتصادی و مالی، ارتباطات فرهنگی و بشردوستانه تأثیری نخواهد داشت."
ریابکوف توضیح داد: "همانطور که بارها گفته‌ایم، مهمترین وظیفه ریاست روسیه در سال جاری ادغام ارگانیک شرکت‌کنندگان جدید در کل معماری همکاری است."
بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را متحد می کند، اما اخیراً 23 کشور تمایل خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز کرده اند. پس از اجلاس سران این سازمان که در ماه اوت در ژوهانسبورگ برگزار شد، امارات، عربستان سعودی، ایران، آرژانتین، مصر و اتیوپی رسماً برای پیوستن به بریکس در اول ژانویه 2024 دعوت شدند.
در پایان ماه دسامبر، رسانه‌های آرژانتین گزارش دادند که خاویر مایلی، رئیس‌جمهور این کشور طی نامه‌هایی رسمی به سران کشورهای بریکس در مورد امتناع آرژانتین از پیوستن به این گروه، ضمن ابراز تمایل برای دیدار با دریافت‌کنندگان این گروه، اطلاع داده است.
روسیه در سال 2024 ریاست برجام را بر عهده خواهد داشت. انتظار می رود نشست سران این انجمن در ماه اکتبر در کازان برگزار شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала