ادامه حملات نیروهای آمریکایی و انگلیسی به یمن+ ویدیو

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisیمن
یمن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2024
اشتراک
آمریکا و انگلیس به هشت هدف حوثی ها در یمن حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این کشورها در بیانیه مشترکی اعلام کردند که نیروهای آمریکایی و انگلیسی به هشت هدف حوثی‌های یمن حمله کردند.
در این بیانیه آمده است: "نظامیان آمریکا و بریتانیا به دستور دولت‌های خود و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند، حملات متناسب و ضروری بیشتری را علیه هشت هدف حوثی‌ها در یمن انجام دادند".
گفته می شود هدف از این حملات کاهش توانایی حوثی ها برای حمله به کشتی ها بوده است. به‌ویژه، "محل ذخیره‌سازی زیرزمینی" و همچنین مکان‌هایی که تأسیسات موشکی حوثی‌ها در آن قرار دارند مورد اصابت قرار گرفت.
گفتنی است، پیش از این، جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، در مورد قصد خود برای حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا در حال حرکت به سمت بنادر آن هشدار داده و از سایر کشورها خواسته بود که خدمه خود را از آن‌ها فراخوانند. و در دریا به آنها نزدیک نشوند.
ایالات متحده اعلام کرد که در پاسخ به حملات روزافزون حوثی ها، همراه با ده کشور دیگر، عملیاتی را برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ آغاز خواهد کرد. انصارالله در واکنش به این موضوع هشدار داد که حق حمله به کشتی های کشورهای شرکت کننده در ائتلاف مشترک با آمریکا را برای خود محفوظ می دارد. پس از این، برخی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفتند حمل و نقل از طریق کانال سوئز را متوقف کنند و شرکت های انرژی بریتیش پترولیوم و Equinor حمل و نقل فرآورده های نفتی را با تانکر از طریق دریای سرخ متوقف کردند.
پنتاگون پیشتر گزارش داده بود که حوثی ها از آغاز تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل بیش از صد حمله به کشتی ها در دریای سرخ انجام داده اند. علاوه بر این، از 17 اکتبر، نیروهای آمریکایی ده ها بار در سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفته اند که واشنگتن آن را به شبه نظامیان شیعه مرتبط با ایران نسبت می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала