ادعای اسرائیل درباره حملات به "تاسیسات حزب الله لبنان تحت اداره ایران"

© AFP 2023 / Jack GuezИстребитель F-15 ВВС Израиля
Истребитель F-15 ВВС Израиля  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2024
اشتراک
سرویس مطبوعاتی نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل مجموعه‌ای از حملات را علیه اهداف حزب‌الله در جنوب لبنان انجام داده است، از جمله حمله به تأسیسات تحت کنترل نیروهای ایرانی.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه ارتش اسرائیل که روز سه شنبه انتشار یافت، آمده است: "جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل یک سری حملات را علیه اهداف تروریستی در لبنان انجام دادند، از جمله تأسیسات نظامی که توسط سازمان تروریستی حزب‌الله استفاده و توسط نیروهای ایرانی اداره می‌شود. علاوه بر این، ضرباتی به مجتمع نظامی که تروریست های حزب الله در آن فعالیت می کردند، وارد شد. در طول روز، سربازان ارتش اسرائیل حملاتی را در چندین منطقه دیگر از لبنان انجام دادند."
این سرویس با یادآوری اینکه حضور رزمندگان حزب‌الله در جنوب رودخانه لیتانی نقض مستقیم قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل است، افزود: "ارتش اسرائیل به حفاظت از مرزهای اسرائیل در برابر هرگونه تهدید ادامه خواهد داد."
پیشتر ارتش اسرائیل روز سه شنبه گزارش داد که در نتیجه گلوله باران لبنان خسارات جزئی به یکی از پایگاه های نیروی هوایی در شمال این کشور وارد شده است. به گفته ارتش، چندین پرتاب شناسایی شد که از خاک لبنان از خاک اسرائیل عبور کرد که برخی از آنها توسط سامانه پدافند هوایی رهگیری شد.
پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در اکتبر 2023، وضعیت در جنوب لبنان بدتر شد. ارتش اسرائیل و رزمندگان حزب الله لبنان روزانه مواضع یکدیگر را در مناطق مرزی مورد هدف قرار می دهند.
قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل در سال 2006 پس از جنگ دوم لبنان بین اسرائیل و حزب الله به تصویب رسید. این برنامه حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان، خروج همزمان نیروهای اسرائیلی از جنوب لبنان و استقرار نیروها در آنجا توسط دولت لبنان و سازمان ملل را فراهم کرد. بر اساس این قطعنامه، حضور هرگونه نیروی شبه نظامی غیر از نیروهای ارتش لبنان یا نیروهای سازمان ملل در جنوب رودخانه لیتانی ممنوع است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала