عربستان شرایط عادی سازی روابط با اسرائیل را نام برد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی
فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که عربستان سعودی با عادی سازی روابط با اسرائیل بدون یک روند صلح "معتبر و برگشت ناپذیر" که منجر به تشکیل کشور فلسطین شود، موافقت نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فیصل بن فرحان آل سعود در مصاحبه با سی ان ان گفت: "مسیر صلح واقعی در منطقه، ثبات واقعی و یکپارچگی واقعی که منافع اقتصادی و اجتماعی را برای همه ما از جمله اسرائیل به همراه دارد، از طریق یک فرآیند معتبر و غیرقابل بازگشت است که منجر به تشکیل کشور فلسطین می شود. ما فقط عربستان سعودی نیستیم، بلکه کشورهای عربی به طور کلی آمادگی کامل برای شرکت در این گفتگو را دارند. من امیدوارم که اسرائیلی ها نیز آماده باشند، اما تصمیم گیری به عهده آنهاست."
وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به این سوال که آیا آنچه گفته شد به این معناست که بدون احراز این شرط عادی سازی صورت نمی گیرد، بیان کرد: "این تنها راهی است که ما می توانیم از مزایای آن بهره مند شویم. بنابراین بله. ما به ثبات نیاز داریم و ثبات تنها با راه حلی برای مسئله فلسطین به دست می آید."
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که اسرائیل و عربستان سعودی در آستانه عادی سازی روابط دوجانبه هستند، اما این روند با حمله حماس فلسطینی به مناطق جنوبی کشور یهودی و متعاقب آن عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه مختل شد.
رسانه‌های محلی گزارش دادند، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اخیراً به آمریکایی‌ها تأیید کرد که مخالفت او با تشکیل کشور فلسطین بدون تغییر باقی می‌ماند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала