رسانه: جهان با یک بیماری همه گیر جدید روبرو است

© AP Photo / Oded Baliltyویروس کرونا کروناویروس سویه
ویروس کرونا کروناویروس سویه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2024
اشتراک
گاردین می نوسید، گرمایش زمین می تواند ویروس های سیبری باستانی را که دانشمندان در یخبندان دائمی یافته اند آزاد کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه گاردین در مطلبی می‌گوید: "سویه‌هایی از "میکروب‌های متوسلا" - یا ویروس‌های زامبی که به آن‌ها نیز گفته می‌شود - قبلاً توسط محققان جدا شده‌اند."
محققان ابراز نگرانی کردند که یک عفونت خطرناک از گذشته های دور می تواند اپیدمی جدیدی را در مقیاس جهانی ایجاد کند. این نشریه تصریح می کند که آنها قبلاً برنامه ریزی برای ایجاد یک شبکه نظارت بر قطب شمال را آغاز کرده اند که موارد اولیه بیماری های ناشی از میکروارگانیسم های باستانی را شناسایی می کند.
کارشناسان می گویند که دقیقاً نمی دانند چه ویروس هایی در کمین یخ های دائمی هستند، اما این خطر وجود دارد که گرم شدن کره زمین بتواند آنها را آزاد کند و مثلاً یک نوع باستانی فلج اطفال را ایجاد کند.
ژنتیک ژان میشل کلاوری از دانشگاه اکس مارسی قبلاً آزمایش مشابهی را در سال 2014 انجام داده بود. او به همراه تیمی از دانشمندان، ویروس‌های سیبری را جدا کرد و توانایی آن‌ها را در آلوده کردن ارگانیسم‌های تک سلولی نشان داد، علی‌رغم این واقعیت که عوامل بیماری‌زا قبلاً ده‌ها هزار سال در یخ‌های دائمی مدفون بودند.
به گفته کلاوری، توسعه صنعتی قطب شمال، همراه با ذوب یخ، منجر به انتشار تعداد زیادی میکروارگانیسم های بیماری زا می شود. افرادی که در این منطقه به استخراج معادن می پردازند، ویروس ها را استنشاق می کنند. این متخصص ژنتیک فرانسوی نتیجه گرفت که عواقب این امر می تواند فاجعه بار باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала