بازگشت قریب الوقوع سفرای ایران و پاکستان به محل ماموریت

© IRNAهمکاری های تجاری ایران و پاکستان
همکاری های تجاری ایران و پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2024
اشتراک
در شرایطی صحبت‌ها در خصوص بازگرداندن قریب الوقوع سفرای ایران و پاکستان مطرح شده است که ساعاتی قبل وزیر امور خارجه پاکستان نیز از حسین امیرعبداللهیان برای سفر به اسلام آباد دعوت کرد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران، امروز جمعه در پاسخ به تماس تلفنی آقای‌ جلیل عباس جیلانی، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی پاکستان با تاکید بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان اظهار داشت: حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان قویا مورد توجه ما هست و همکاری های دو کشور برای خنثی و نابود کردن اردوگاه های تروریستی در خاک پاکستان ضروری است.
جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره بر آرمان های مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: نگرش مشترک در مبارزه با تروریسم هسته اصلی همکاری دو کشور است و پاکستان همواره بر روابط برادرانه و سازنده با ایران تاکید داشته و حق حاکمیت و تمامیت ارضی همواره مورد توجه جدی اسلام آباد می باشد.
همچنین وزیر خارجه پاکستان از امیرعبداللهیان برای دیدار رسمی از اسلام آباد دعوت به عمل آورد.
سه شنبه شب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که با موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین پایگاه اصلی گروهک تروریستی جیش‌العدل واقع در پاکستان را هدف قرار داده است. پاکستان حمله ایران را به شدت محکوم کرد و روز چهارشنبه سفیر خود را از تهران فراخواند و همچنین اعلام کرد که سفیر ایران نیز فعلا نمی تواند به ماموریت دیپلماتیک خود در اسلام آباد ادامه دهد.
در پاسخ به این حملات موشکی، پاکستان در 28 دی در بیانیه‌ای رسمی نوشت که پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل را در داخل خاک ایران هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала