اگر دارایی های روسیه مصادره شود، مسکو اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد

© Sputnik / Mihail Kutuzovاگر دارایی های روسیه مصادره شود، مسکو اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد
اگر دارایی های روسیه مصادره شود، مسکو اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2024
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد اگر دارایی های این کشور توسط کشورهای غربی مصادره شود، روسیه پاسخی متقارن و آینه ای خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت:"این ایده به تدریج از خطوط مشخص تری برخوردار می شود، اگرچه گروه غربی هنوز از نظر عملی به مرحله اجرای آن نرسیده است. البته در صورت تحقق چنین تهدیدهایی ، اقداماتی را انجام خواهیم داد که از جمله ماهیت آینه ای و متقارن خواهند داشت. اما اکنون دلیلی برای اعلام آنها وجود ندارد و این احتمالاً یک انگیزه بیشتر در به اصطلاح روند فکری مخالفان ما خواهد بود که ما اصلاً به این نیاز نداریم".
این دیپلمات ارشد روس تاکید کرد که مسکو از مخالفان غربی خود انتظار هیچ اقدام یا گام معقولی ندارد که نشان دهنده درک حداقلی از تأثیر منفی بحث درباره این موضوع باشد.
Карта России с Крымом  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2024
گزارش و تحلیل
غرب روسیه را تحریم کرد، روسیه اولین اقتصاد اروپا شد
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه دراوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای گروه هفت تقریباً نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان تقریباً 300 میلیارد یورو مسدود کردند. حدود 200 میلیارد یورو در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب های شرکت بلژیکی Euroclear است. در پایان اکتبر، این شرکت گزارش داد که در 9 ماه سال 2023 حدود سه میلیارد یورو سود از سرمایه گذاری در دارایی های تحریم شده روسیه به دست آورده است.
در اواخر سال گذشته، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد که درآمدهای پیش بینی نشده به دست آمده از این طریق را در حساب‌های جداگانه در انتظار دریافت پیشنهادات بعدی جمع آوری کند. فرض بر این است که این پول می تواند به اوکراین منتقل شود.
وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی‌ها در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که بروکسل نه تنها پول افراد خصوصی، بلکه دارایی‌های عمومی را نیز هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала