در فرانسه از میزان مصرف مهمات در اوکراین وحشت زده شدند

© AP Photo / Matt Rourkeگلوله های کالیبر 155 میلی متری
گلوله های کالیبر 155 میلی متری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2024
اشتراک
سدریک پرین، رئیس کمیسیون امور خارجی، دفاع و نیروهای مسلح مجلس سنای فرانسه اظهار داشت فرانسه در سال به همان اندازه گلوله های کالیبر 155 میلی متری ناتو تولید می کند که اوکراین در چند روز مصرف می کند.
به گزارش اسپوتنیک، پرین که سخنرانی وی در سایت سنا منتشر شده است، خاطرنشان کرد نیروهای مسلح اوکراین روزانه 5 تا 8 هزار گلوله از این کالیبر شلیک می کنند. فرانسه 20 هزار گلوله مشابه تولید می کند. سناتور فرانسوی در پایان گفت که اوکراین این تعداد گلوله را در عرض سه تا چهار روز استفاده می کند.
گزارش منتشر شده توسط کمیته سنا همچنین نشان می دهد که گذار به "اقتصاد جنگی" اعلام شده توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، هنوز محقق نشده است.
تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2024
کاخ سفید: ذخایر تسلیحاتی اوکراین رو به اتمام است
توپخانه 155 میلی متری توسط کشورهای ناتو استفاده می شود. ایالات متحده هویتزرهای دوربرد M777 با کالیبر 155 میلی متری را به اوکراین تحویل داده و نیروهای اوکراینی فعالانه از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک استفاده می کنند. همچنین توپخانه خودکششی PzH 2000 آلمانی، توپ های های خودکششی کراب لهستانی و CAESAR فرانسوی با استفاده از گلوله های این کالیبر در اختیار نیروهای اوکراینی قرار گرفته است.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала