چرا آلمان در دیوان بین المللی دادگستری در کنار اسرائیل قرارمی گیرد؟

© AFP 2023 / Yann Schreiber چرا آلمان در دیوان بین المللی دادگستری در کنار اسرائیل قرارمی گیرد؟
چرا آلمان در دیوان بین المللی دادگستری در کنار اسرائیل قرارمی گیرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
اشتراک
آلمان به عنوان متحد اسرائیل به هر طریق ممکن برای دفاع از آن در دیوان بین المللی دادگستری تلاش خواهد کرد، اما تصمیم برلین برای شرکت در این روند به عنوان شخص ثالث تاثیری بر رای قضات نخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، این نظر را فرید جبور، استاد حقوق بین الملل دانشگاه بیروت در گفتگو با اسپوتنیک بیان کرد.
این کارشناس گفت: آلمان سعی خواهد کرد مدارک ارائه شده توسط آفریقای جنوبی در مورد نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه را رد کند، زیرا برلین متحد اصلی تل آویو محسوب می شود و تمام تلاش خود را برای محافظت از آن خواهد کرد. هر کشوری که کنوانسیون جلوگیری از جنایت نسل کشی (1948) را امضا کرده است، بدون توجه به اینکه هدفش اثبات یا رد ارتکاب جرم باشد، با ارائه دلایل و شواهد خود، حق مداخله در این روند را دارد.
وی افزود: با این حال، هیچ دولتی، از جمله آلمان، نمی تواند بر تصمیمات دیوان بین المللی تأثیر بگذارد، حتی اگر وزن سیاسی خاصی داشته باشد. قضات در بالاترین سطح بین المللی، از کشورهای مختلف استخدام می شود، بنابراین کنترل تصمیمات آنها بسیار دشوار است.
به گفته این کارشناس، آمریکا و بریتانیا نیز می توانند به عنوان شریک جرم در حمایت از تجاوزات اسرائیل به غزه پاسخگو باشند.
جبور تاکید کرد: حقوق بین‌الملل این امکان را فراهم می‌آورد که واشنگتن و لندن را یا از طریق طرح دعوی علیه آن‌ها توسط هر کشوری یا از طریق طرح شکایت به دبیرخانه سازمان ملل متحد، که خود به‌عنوان شاکی در دیوان بین‌المللی دادگستری عمل می‌کند، درگیر کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала