پاشینیان: ایروان به دستور کار صلح در منطقه متعهد است

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر پاشینیان اتهامات علی اف درباره تبانی ارمنستان و ایران برای قاچاق مواد مخدر به اروپا رد کرد
پاشینیان اتهامات علی اف درباره تبانی ارمنستان و ایران برای قاچاق مواد مخدر به اروپا رد کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
اشتراک
نخست وزیر ارمنستان گفت که ایروان بدون توجه به موضع باکو، طرفدار دستور کار صلح در منطقه است.
به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه گفت که طرف ارمنی بدون توجه به موضع آذربایجان به دستور کار صلح در منطقه متعهد است.
پاشینیان در ساعت دولت در مجلس گفت که ما از دستور کار صلح دست برنداشته ایم، دست برنمی داریم و دست برنخواهیم شد. این یک بیانیه بسیار مهم است، زیرا این دیدگاه سیاسی ما است و ما دستور کار صلح را نه بر اساس منطق آذربایجان، بلکه بر اساس منطق خود، البته با این درک که صلح یک روند یک طرفه نیست، اعلام کردیم. اما اگر به عنوان مثال آذربایجان از دستور کار صلح عقب نشینی کند، این بدان معنا نیست که ما نیز باید از دستور کار خود دست بکشیم.
در سال 2022، ایروان و باکو، با میانجیگری روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، مذاکرات درباره پیمان صلح آینده را آغاز کردند. پاشینیان در پایان ماه مه 2023 اعلام کرد که ایروان آماده است تا حاکمیت آذربایجان را در داخل مرزهای شوروی، یعنی همراه با قره باغ به رسمیت بشناسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала