وزارت خارجه روسیه: رابطه روسیه با استرالیا به پایین ترین سطح خود رسید

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که رابطه این کشور با استرالیا به دلیل موضع کانبرا به پایین ترین سطح خود رسید.
به گزارش اسپوتنیک، آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با جان گیرینگ، سفیر استرالیا در مسکو گفت که با توجه به اینکه روابط دو کشور به دلیل تصمیم کانبرا برای پیوستن به کمپین ضد روسی غرب به پایین ترین حد خود رسیده است، مسکو از مقامات استرالیایی انتظار دارد در موضع گیری خود نسبت به فدراسیون روسیه تجدید نظر کنند.
در بیانیه ای که در سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، آمده است: در جریان این گفتگو به سفیر استرالیا گفته شد که در نتیجه سیاست کنونی کانبرا مبنی بر پیوستن به کمپین ضد روسی که غرب به راه انداخته است، روابط بین دو کشور به پایین ترین سطح خود رسیده است. امید است که مقامات استرالیا در این موضع فاجعه بار تجدید نظر کنند که در تضاد با منافع مردم ما و وظایف ایجاد منطقه ای مرفه و امن آسیا-اقیانوسیه است.
کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
واکنش روسیه به گفتگوی پشت پرده جهت انتقال زیردریایی هسته‌ای به استرالیا
جان ویلیام گیرینگ، سفیر استرالیا در اوایل دسامبر استوارنامه خود را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تقدیم کرد.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، استرالیا نیز به تحریم‌های ضدروسی غرب مانند کشورهای گروه هفت پیوست. استرالیا و اتحادیه اروپا محدودیت قیمت نفت روسیه را برای حمل و نقل دریایی 60 دلار در هر بشکه معرفی کرده اند. در پاسخ، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با صدور فرمانی از اول فوریه، عرضه نفت به طرف‌های خارجی را در صورتی که قراردادها به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم استفاده از مکانیزم تعیین حداکثر قیمت را پیش‌بینی کرده باشند، ممنوع کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала