رئیس جمهور اکوادور: با کمال میل کمک آمریکا را در زمینه تامین تسلیحات می پذیریم

© AP Photo / Cesar MunozПолиция эвакуирует сотрудников телекомпании в Гуаякиле
Полиция эвакуирует сотрудников телекомпании в Гуаякиле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
اشتراک
رئیس جمهور اکوادور با بیان اینکه این کشور برای مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر به سلاح و اطلاعات نیاز دارد، خاطرنشان کرد که با کمال میل کمک ایالات متحده را می پذیرد.
به گزارش اسپوتنیک، دانیل نوبوآ در شبکه اجتماعی ایکس به زبان انگلیسی گفت: "ما به همکاری بین المللی نیاز داریم. من با کمال میل همکاری ایالات متحده را می پذیرم. ما به تجهیزات، سلاح، اطلاعات نیاز داریم."
وی خاطرنشان کرد که مشکل تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر ماهیت جهانی دارد و فراتر از مرزهای اکوادور است.
ناآرامی ها در اکوادور پس از فرار دو رهبر باند تبهکاران از زندان گوایاکیل در اوایل ژانویه آغاز شد. رئیس جمهور دانیل نوبوآ در 8 ژانویه برای فعال کردن نیروهای مسلح وضعیت فوق العاده اعلام کرد. در شب 9 ژانویه، تبهکاران شروع به سوزاندن اتومبیل ها و اتوبوس ها کردند و بمب های دست ساز منفجر شدند. در همان روز افراد ناشناس با اسلحه به استودیوی شبکه تی سی یورش بردند ولی پس از آن بازداشت شدند. پس از این، نوبوآ اعلام رزیم درگیری مسلحانه داخلی را اعلام و به ارتش دستور داد 22 گروه جنایتکار را که تعداد آنها ده ها هزار نفر بودند، خنثی کند.
رئیس جمهور کنونی اکوادور با شعار مبارزه با جرم و جنایت به قدرت رسید که به ابعاد نگران کننده ای رسیده است. تنها در جریان مبارزات انتخاباتی گذشته، نامزد ریاست جمهوری جنبش سیاسی Construye، فرناندو ویلاوینسسیو، و همچنین رهبر جنبش سیاسی انقلاب مدنی در استان اسمرالداس اکوادور، پدرو بریونس، کشته شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала