جایگاه روسیه در رتبه بندی قوی ترین ارتش های جهان اعلام شد

© Sputnik / Evgeny Biyatovتانکیست های ارتش روسیه
تانکیست های ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
اشتراک
نیروهای مسلح روسیه در رتبه بندی قوی ترین ارتش های جهان موسوم بهGlobal Firepower Index 2024 (گلوبال فایر پاور ایندکس 2024 ) ، رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.
به گزارش اسپوتنیک، جایگاه ارتش روسیه در این رتبه بندی در بررسی سالانه وب سایت گلوبال فایر پاوراعلام شده است.
در مقاله منتشره خاطرنشان می شود: برای سال 2024، روسیه از بین 145 کشور در نظر گرفته شده در بررسی سالانه گلوبال فایر پاوردر رتبه دوم قرار دارد.
ارتش ایالات متحده آمریکا که دارای شاخص قدرت رزمی 0.0699 است در صدر این رده بندی قرار گرفت. شاخص نیروهای مسلح روسیه 0.0702 است. همچنین چین، هند و کره جنوبی در بین پنج ارتش قدرتمند برتر قرار دارند. کره جنوبی جای ارتش بریتانیا را در جایگاه پنجم گرفته است.
حملات ارتش روسیه به تاسیسات مجتمع صنایع نظامی اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حملات ارتش روسیه به تاسیسات مجتمع صنایع نظامی اوکراین
خاطرنشان می شود که هنگام تدوین رتبه، بیش از 60 عامل از جمله شاخص های مالی و موقعیت جغرافیایی کشورها در نظر گرفته شده است.
در ماه اکتبر، مجله آمریکایی U.S. News & World Report ارتش روسیه را بهترین ارتش جهان دانست. نیروهای مسلح روسیه از 100 امتیاز ممکن 94.3 امتیاز را کسب کردند. ارتش ایالات متحده در رتبه دوم قرار گرفت.
در ماه ژوئن، روزنامه تایمز اعتراف کرد که نیروهای مسلح بریتانیا نمی توانند در رویارویی با روسیه مقاومت و ایستادگی کنند. این نشریه خاطرنشان کرد که در صورت درگیری تمام عیار در اروپا، لندن نباید به ارتش آمریکا تکیه کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала